افتتاح ۴۲ طرح عمرانی همزمان با هفته بسیج در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4100890
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
بسیج و محرومیت‌زدایی/ ۱

افتتاح ۴۲ طرح عمرانی همزمان با هفته بسیج در خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با هفته بسیج ۴۲ طرح عمرانی در حوزه‌های آبرسانی، مسکن محرومان و زیرساخت جاده‌ها، قنات‌ها و موارد دیگر با اعتبار ۲۲۳ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبیمهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد اظهار کرد: شعار هفته بسیج امسال بسیج؛ خدمتگزار ملت بوده و رویکرد انقلاب و بسیج بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌هاست.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های جذب جوانان خدمتگزاری است و در این خدمت از ظرفیت مردم بهره می‌بریم، افزود: رزمایش جهادگران فاطمی(2) با هدف بهره‌گیری از گروه‌های جهادی در استان آغاز شده و تا ۱۵ روز در تمام سطح استان ادامه دارد.

هنری ادامه داد: ۷۷۳ گروه جهادی در این رزمایش خدمت‌رسانی می‌کنند و در مجموع هشت هزار و 300 جهادگر در ۴۶۳ نقطه استان که از قبل شناسایی شده در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، کشاورزی، فنی و دامپزشکی و عمرانی خدمت‌رسانی خواهند داشت.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی طی این هفته، اظهار کرد: در این هفته ۴۲ طرح عمرانی برنامه‌ریزی شده که در حوزه‌های آبرسانی، مسکن محرومان و زیرساخت جاده‌ها و همچنین قنات‌ها و موارد دیگر با اعتبار ۲۲۳ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعال بودن گروه‌های جهادی طی یک سال گذشته، بیان کرد: طی یک سال دو هزار و 189 اردوی جهادی با در اختیار گذاشتن ۲۶ هزار جهادگر اجرایی شد.

هنری به افتتاح طرح‌های اشتغالزایی تسهیلات تبصره ۱۶ و صندوق‌های قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: در این هفته ۳۳۱ کارگاه با اشتغالزایی ۵۶۹ نفر افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۸۸ نمایشگاه شهرستانی و استانی و حتی ملی از تولیدات روستائیان با کمک بسیج سازندگی برپا شده است، تصریح کرد: اکنون با همکاری قرارگاه امام حسن(ع) ۲۵ مجتمع آبرسانی در ۳۰ ماه افتتاح شده و طی آن ۱۱۰ روستا از نعمت آب سالم برخودار شدند که پیش‌بینی می‌شود طی سه سال آینده آبرسانی به تمام روستاهای استان اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha