دارالقرآن‌‌های قزوین از تجهیزات آموزشی محروم هستند
کد خبر: 4100862
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

دارالقرآن‌‌های قزوین از تجهیزات آموزشی محروم هستند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش قزوین گفت: در استان قزوین ۱۶ دارالقرآن وجود دارد که فقط دارالقرآن‌ شهرستان آبیک از تجهیزات مناسب برخوردار است و بقیه این مراکز از حداقل تجهیزات آموزشی نیز محروم هستند.

محفل انس با قرآن

به گزارش ایکنا از قزوین، حسین محمدزاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش قزوین، در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که عصر شنبه ۲۸ آبان در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به‌ضرورت تقویت، شایستگی‌ها و مهارت پایه‌ تربیت‌ قرآنی دانش‌آموزان و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین شورای‌عالی آموزش‌وپرورش و توانایی خواندن و فهم کمی‌وکیفی قرآن مرکز دارالقرآن الکریم تأسیس شده است.

وی افزود: در استان قزوین ۱۶ دارالقرآن وجود دارد که فقط دارالقرآن‌ آبیک تجهیزات مناسبی دارد و بقیه این مراکز از حداقل تجهیزات برخوردار نیستند چراکه در سال‌های اخیر به این موضوع بی توجهی بسیاری شده است. اعتبارات ملی که در فضای آموزش‌وپرورش برای حوزه قرآن درنظر گرفته‌ می‌شود، پاسخگوی شرایط نامناسب این حوزه نیست.

این مسئول گفت: از تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، بالغ‌بر ۱۲۵ هزار نفر حافظ سهم استان قزوین است. همچنین به آموزش‌وپرورش استان قزوین مأموریت تربیت ۲۵ هزار حافظ قرآن در پنج سال داده شده است که سهم عمده این آمار در دارالقرآن‌ها باید اتفاق بیافتد و ما از تمامی دستگاه‌ها دعوت کرده‌ایم تا در خدمت قرآن باشند زیرا کمک‌هایی که تا کنون انجام شده شایسته حوزه قرآن نیست.

محمدزاده در پایان بیان کرد: نیاز است که اقلامی چون ۱۶ لپ‌تاپ، ۱۶ دستگاه ویدئو پروژکتور، ۲۵۰ عدد قلم قرآنی، ۱۰۰۰ عدد صندلی دانش‌آموز، ۱۰۰ عدد میز مربی، ۵۰ وسیله گرمایشی، ۴۵ دستگاه سرمایشی و ۱۶ آب سرد کن برای مراکز دارالقرآن قزوین از سوی‌ وزارتخانه تأمین شود.

انتهای پیام
captcha