زور و تهدید راه‌حل موثری برای تغییر رفتار نیست
کد خبر: 4100317
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی:

زور و تهدید راه‌حل موثری برای تغییر رفتار نیست

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار تنها با افکار قابل تغییر است. با زور و تهدید نمی‌توان کاری انجام داد؛ همان‌طور که رضاخان نتوانست با زور چادر از سر زنان بکشد. برای تغییر رفتارهای انسان نیاز به تغییر افکار داریم

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی، امروز، ۲۶ آبان ماه، در مراسم اختتامیه چهاردهمین نشست هم‌اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه‌علمیه و آموزش‌ و پرورش که در هتل نماز برگزار شد، اظهار کرد: حاصل زندگی من و شما در حوزه و آموزش‌ و پرورش قرار است انسان شود. هیچگاه حاصل پشیمانی نیست. اگر قصد داریم انسان تربیت کنیم، این تربیت تنها یک روش دارد و راه دومی ندارد. پیامبر(ص) قبل از پیامبر شدن، آدم متخلق بود؛ بنابراین امین شد. اگر می‌خواهیم دین را به کسی بدهیم، ظرف آن اخلاق است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فصل برنامه و بودجه بوده و پول در کشور بسیار زیاد است و تنها باید پیگیری انجام شود. برای برخی پروژه‌های منطقی و استانی، ۱۶۰ تا ۳۰۰درصد تخصیص گرفتم و مدیر کلی که آنجاست با پیگیری شخصی این کار را انجام داد. این موضوع نیاز به ارتباط و پیگیری دارد و باید گفت در جمهوری اسلامی با پیگیری یک سرباز می‌تواند سردار شود.

نیک‌بین بیان کرد: اگر قصد داشتته باشیم اغتشاشات خیابانی و... در کشور تمام شود، راه‌حل آن «روح‌الله» است. امام راحل که بعد از غیبت صغری مثل و شبیه آن نیامده است. کاری کرد و جملاتی گفت که از جای دیگر گرفته می‌شد. ایشان فرمود: «یاران من در قنداق هستند». ما مقصر هستیم؛ من جواد نیک‌بین مقصرم. این آشوب‌ها و اعتراضات را فرافکنی نکنیم. موضوع دشمن و خارج از کشور سر جای خود قرار دارد.

اوین را آمریکا به آتش کشید

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر خارجه بیان کرد: «شبی که اوین آتش گرفت تازه وارد منزل شده بودم، هنوز کتم را درنیاورده بودم که وزیر خارجه آمریکا زنگ زد و گفت ما چهار زندانی در اوین داریم که قرار است تبادل شود. اتفاقی برایشان پیش نیاید. من گفتم خبری نیست؛ وزیر خارجه آمریکا ۴۰ دقیقه قبل از اینکه ما اطلاع داشته باشیم، اطلاع داشت. اوین را خودشان با آدم‌های خودشان آتش زدند. مهدی هاشمی ۳۰ روز قبل با اصرار، درخواست می‌دهد به بندی که همه در آنجا حضور دارند، برود. اما صبحِ همان شبی که آتش‌سوزی می‌شود، درخواست می‌کند همان جایی که بوده است، بازگردد.»

وی خاطرنشان کرد: رفتار تنها با افکار قابل تغییر است. با زور و تهدید نمی‌توان کاری انجام داد؛ همان‌طور که رضاخان نتوانست با زور چادر از سر زنان بکشد. برای تغییر رفتارهای انسان نیاز به تغییر افکار داریم. تغییر افکار نیز تنها در سنینی است که ما با جوانان و نوجوانان همکاری و ارتباط داریم. معجون محبت تاثیر می‌گذارد؛ اگر با محبت ارتباط برقرار کنیم، شاهد اثر ان خواهیم بود. مدیر موفق کسی است که بر قلب‌های انسان‌ها و نه جسم‌ها، مدیریت می‌کند.

انتهای پیام
captcha