تحول جدی با توجه ویژه به‌ نیازها و ظرفیت‌ها در مدارس
کد خبر: 4099915
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

تحول جدی با توجه ویژه به‌ نیازها و ظرفیت‌ها در مدارس

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ ساز بزرگترین مؤسسه مردم‌نهاد در دنیاست، گفت: علاوه بر حوزه کالبدی باید نیازها و ظرفیت‌ها در مدارس به هم متصل شوند تا شاهد تحول جدی باشیم.

حمیدرضا خان محمدی، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حمیدرضا خان محمدی، سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امشب ۲۴ آبان ماه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بخش دولتی و خیرین در کنار هم مدرسه می‌سازند و هیچ پروژه‌ای نیست که به شکل مشارکتی نباشد اما همکاری خیرین در خراسان جنوبی یک الگو در کشور است.

وی افزود: سال گذشته تعهد خیرین به میزان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان محقق شد و از لحاظ سهم دولتی عقب هستیم که تلاش می‌کنیم کارهایی را انجام دهیم اما سرعت خیرین از ما بیشتر است.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طبق توافق انجام شده، امید است هشت هزار میلیارد تومان برای سال آینده از مشارکت خیرین تحقق یابد و تلاش می‌کنیم با حضور وزیر آموزش و پرورش در صحن مجلس سهم اعتبارات دولت در مدرسه‌ سازی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه جامعه خیرین شریک ۵۰ درصدی دولت در ساخت مدرسه هستند، گفت: در خراسان‌جنوبی خیرین مشارکت ۱۰۰ درصدی دارند.

خان محمدی افزود: این در کنار هم بودن برای علم و دانایی است و تاریخ خراسان‌جنوبی هم ادب، فرهنگ، پیشرفت و آبادانی بوده که شرط اول آن مدرسه محسوب می‌شود.

وی گفت: آبادانی هر منطقه، روستا و شهر به وجود مدرسه وابسته است لذا باید دست تک تک خیرین مدرسه‌ساز را بوسید.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: شخص خیری در حد یک آجر کمک می‌کند یا خیری که به‌طور کامل مدرسه‌ای را می‌سازد کارشان زیباست چراکه نفس کار اهمیت دارد و آن توجه به نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: خیرین مدرسه را می‌سازند، اما نباید آن را رها کنند بلکه کنار مدیر مدرسه از تجربه زیست خود بگویند و افراد موفق و مورد تأیید را معرفی کنند.

خان محمدی گفت: گرچه کار آموزش و پرورش تخصصی است چون تربیت در یک گذار از زمان اتفاق می‌افتد اما آموزش و پرورش دستگاهی است که همه یار او هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همکاری خیرین در تربیت نسل جدید کمک کننده است، گفت: نسل جدید بسیار پیشرو است اما نیازها از آنچه فکر می‌کنیم، بالاتر است.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال مردمی‌سازی برنامه‌هاست لذا با این رویکرد جدید خانواده‌ها می‌توانند برای مهارت‌آموزی و برگزاری اجتماعات از مدارس هم استفاده کنند، افزود: طبق سند تحول بنیادین، مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله است لذا باید درب مدرسه همیشه باز باشد تا همه اهالی محل از آن در چارچوب قاعده استفاده کنند.

خان محمدی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ ساز بزرگترین مؤسسه مردم‌نهاد در دنیاست، گفت: علاوه بر حوزه کالبدی باید نیازها و ظرفیت‌ها در مدارس به هم متصل شوند تا شاهد تحول جدی باشیم.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: اگر دو سال در بستر فضای مجازی حکمرانی آموزش و پرورش تعطیل شد اما اکنون خیرین می‌توانند در افزایش کیفیت آموزش کمک کنند.

وی با اشاره به نشانه‌گیری دشمنان به سوی مدارس اظهار داشت: اقدامات خیرین در زمینه مدرسه‌سازی هیچ انعکاسی در دنیا ندارد چون می‌دانند در راستای پیشرفت کشور است.

خان محمدی به تحقق ۸۶ میلیارد تومانی سهم خیرین مدرسه‌ ساز در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: فرهنگ کار خیر از رقمی که خیرین کمک می‌کنند، بسیار ارزشمندتر است.

سهم ۵۰ درصدی خیران در مدرسه‌سازی شهری

به گفته وی؛ مولدسازی اموال مازاد آموزش و پرورش با شرط تغییر کاربری و تبدیل به احسن برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیز مورد تأکید است که امیدواریم این موضوع در خراسان‌جنوبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم که سهم خیرین برای مدرسه‌ سازی در مناطق شهری ۵۰ درصد و در مناطق روستایی ۳۰ درصد مشخص شود تا با کمک دولت بتوان پروژه‌ها را تکمیل کرد.

وی بر انتخاب میدانی به نام خیرین مدرسه‌ساز در شهر بیرجند هم تأکید کرد و با بیان اینکه خدمات خیرین باید به اشکال مختلف بیان شود، گفت: در حاشیه شهر بیرجند چالش فضای آموزشی داریم که هر خیر می‌تواند حتی در حد یک متر مربع کمک کند.

خان محمدی ادامه داد: حساب خیرین مدرسه‌ساز جزو حساب‌‌هایی است که مالیات به عنوان هزینه پرداخت می‌شود اما خیر مدرسه‌ساز مالیات را مبتنی بر علاقه خود در مدرسه‌سازی هزینه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای همه است و همگان باید برای آموزش و پرورش مسئولیت اجتماعی داشته باشند گفت: دشمن برای اینکه مدارس را خالی از علم و محتوا کند نقشه‌ کشیده؛ لذا باید کمک کنیم این جریان محقق نشود.

انتهای پیام
captcha