آغاز به‌کار مرحله استانی مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4099191
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

آغاز به‌کار مرحله استانی مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر آذربایجان‌شرقی

مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر آذربایجان‌شرقی با حضور ۱۶۵ متسابق در تبریز آغاز به‌کار کرد.

مسابقات قرآن، بنیاد شهیدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر استان، امروز، 22 آبان ماه در تبریز آغاز به‌کار کرد.

غلامرضا علیزاده، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌ شرقی در این مراسم با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی در رأس برنامه‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد استان است، گفت: نقشی که قرآن کریم در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی زندگی فردی دارد، بی‌بدیل است و اگر در کلام وحی تدبر داشته باشیم متوجه می‌شویم ساحتی وجود ندارد که قرآن کریم برای آن راهبردی معرفی نکرده است.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند که بزرگ‌ترین گرفتاری دنیای اسلام دوری از قرآن است، یعنی این که اگر به قرآن تمسک کرده و از رهنمودهای نورانی آن پیروی کنیم، هم مشکلات قابل حل است.

علیزاده، با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: منبعث از فرهنگ قرآنی، می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را نیز در جامعه اشاعه دهیم.

وی بیان کرد: در مرحله استانی سی و چهارمین دور مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر آذربایجان‌شرقی، 165 متسابق منتخب شهرستان‌های استان، در دو بخش بانوان و آقایان، در رشته‌های حفظ، قرائت کل، مفاهیم و تفسیر باهم به رقابت می‌پردازند و نفرات برگزید هر یک از این رشته‌ها به مرحل کشوری مسابقات که دی‌ماه امسال در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha