دستور رئیس دستگاه قضا برای رفع کمبودهای پزشکی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4098689
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

دستور رئیس دستگاه قضا برای رفع کمبودهای پزشکی در خراسان‌جنوبی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلاتی که در بخش پزشکی قانونی از حیث تجهیزات، امکانات و کمبود پزشک در مناطق مختلف استان خراسان‌جنوبی وجود دارد، به رئیس سازمان پزشکی قانونی و رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی دستور داد برای رفع مسائل این حوزه اقدامات مقتضی را انجام دهند.

شورای قضایی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه شب گذشته ۱۹ آبان ماه در نشست شورای قضایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت دیدارهای چهره‌به‌چهره مسئولان با مردم استان اظهار کرد: مردم وقتی نامه‌ها و درخواست‌های مکتوب خود را در حضور یک مسئول به دست او می‌رسانند، توقع و انتظاری مضاعف برای پیگیری مشکل خود پیدا می‌کنند لذا ما مسئولان نیز که در بین مردم حاضر می‌شویم باید به این مهم توجه داشته باشیم و در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم اقدام کنیم.

وی در همین راستا خطاب به مسئولان حوزه ریاست و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه دستور داد نامه‌های مردمی که در جریان سفر هیئت عالی قضایی به خراسان‌جنوبی واصل شده را به صورت ویژه پیگیری کنند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به مشکلاتی که در بخش پزشکی قانونی از حیث تجهیزات، امکانات و کمبود پزشک در مناطق مختلف استان خراسان‌جنوبی وجود دارد، به رئیس سازمان پزشکی قانونی و رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی دستور داد برای رفع مسائل این حوزه اقدامات مقتضی را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به موضوع کارخانه تعطیل‌شده شمش منیزیم در شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: پرونده‌ای مانند پرونده کارخانه تعطیل‌شده شمش منیزیم که برای مردم شهرستان فردوس و همچنین برای تولید کشور دارای اهمیت است، نباید به مدت ۶ ماه معطل کارشناسی هیئت سه نفره بماند و ضروری است که در اسرع وقت آن را پیگیری کرد.

محسنی اژه‌ای در همین راستا بر پیگیری هرچه‌ سریع‌تر موضوع کارخانه شمش منیزیم توسط استاندار و رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی و همچنین نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی هم که در جریان سفر استانی با ماموریت رییس قوه قضاییه از این کارخانه بازدید کرده بود با اشاره به مشکلات کارخانه شمش منیزیم شهرستان فردوس که در سال ۹۳ با ۶ خط تولیدی و ۲۰۰ نفر نیرو فعالیت خود را آغاز کرد اما بعد از دوره کوتاهی به تعطیلی کشیده شد، گفت: مسئولان شهرستان فردوس علاوه بر آنکه درخواست ورود سازمان بازرسی به موضوع کارخانه شمش منیزیم را دارند، تقاضایشان این است که شرایط واگذاری این کارخانه نیز مهیا شود.

شورای قضایی خراسان‌جنوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز به ارائه گزارش بازدید خود از شهرستان قاینات پرداخت و گفت: در جریان این بازدید، دستورات لازم برای رفع مشکلات کارخانه فولاد قاینات و نیروگاه شهید کاوه صادر شد.

امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری نیز در این نشست با اشاره به وضعیت انبارهای اموال تملیکی استان خراسان جنوبی گفت: برای تعیین تکلیف آن دسته از کالاهای موجود در این انبارها که فاقد صورتجلسه کشف بودند مهلت ۲۰ روزه در نظر گرفته شد.

سید محمد صاحبکار، معاون راهبردی قوه قضاییه نیز در این نشست به وضعیت کیفی ارائه خدمات به مراجعان واحدهای قضایی در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و مهم‌ترین مزیت دادگستری این استان را دادرسی الکترونیکی عنوان کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه  هم خراسان جنوبی را یکی از فعال‌ترین استان‌های کشور در حوزه آمار و فناوری اطلاعات برشمرد و اعلام کرد: این استان در موضوع بایگانی الکترونیک پرونده‌ها در زمره استان‌های پیشرو قرار دارد و می‌تواند به عنوان یک نقطه آزمایشی در کشور تعیین شود.

محمد کاظمی‌فرد با بیان اینکه ۹۰ درصد دادرسی‌های مربوط به اغتشاشات اخیر در استان خراسان جنوبی به‌صورت الکترونیکی انجام شده است، افزود: در نتیجه هماهنگی و همکاری دستگاه قضا و دانشگاه‌های خراسان جنوبی، طی مدت اخیر ۲ جلسه دادگاه در این استان به صورت علنی و برخط، با حضور بیش از هزار دانشجوی ۲ دانشگاه حقوق در خراسان جنوبی برگزار شده است‌.

وی، برگزاری ۲۰ جلسه دادگاه الکترونیکی خارج از کشور، ۱۱ هزار جلسه دادگاه الکترونیکی خارج از استان و همچنین ۵۰۰ مورد ملاقات تصویری خانواده زندانی با فرد محکوم را از جمله اقدامات قابل توجه دادگستری خراسان جنوبی دانست و گفت: در نتیجه رصد سامانه کنترل تردد در استان خراسان‌جنوبی که به مدت  چهار سال صورت گرفت، ۷ هزار و ۶۰۰ مجرم متواری دستگیر شدند.

کاظمی‌فرد با بیان اینکه تاکنون در ۱۴ نقطه مرزی، کمتر توسعه‌یافته و فاقد مرجع قضایی استان خراسان جنوبی، طرح جهادی خدمات قضایی به صورت رایگان ارائه شده است، عنوان کرد: در دادگستری  خراسان جنوبی، تمامی سپرده‌های قدیمی از درون پرونده‌ها جمع‌آوری و حدود ۴۰ میلیارد سپرده به حساب افراد برگشت داده شد که این امر با بازخوردهای خوب و مثبتی همراه بوده است.

غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این  نشست با اشاره به وضعیت‌ زندان‌های استان‌ خراسان جنوبی، از اشتغال حدود ۴۵ درصدی زندانیان این استان خبر داد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در این جلسه با بیان اینکه هنوز قسمتی از پادگان مرکز آموزشی ۰۴ ارتش انتقال پیدا نکرده است، گفت: این پادگان در قسمت مرکزی شهر بیرجند واقع شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است، چنانچه این انتقال انجام شود ۲ خیابان مهم شهر تعریض خواهند شد و بدین واسطه بسیاری از مشکلات مرکزی شهر مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در همین راستا افزود: در نتیجه نشستی که با فرمانده ارشد ارتش در خراسان جنوبی، شهردار بیرجند، مدیرکل راه و شهرسازی و معاون استاندار خراسان جنوبی برگزار شد توافقات خوبی صورت گرفت و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک، این معضل قدیمی شهر حل شود.

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک نیز در این نشست از صدور اسناد حدنگاری برای ۱۰۰ درصد عرصه‌های ملی و ۲۸ درصد اراضی زراعی استان خراسان جنوبی خبر داد.

همچنین علی‌اصغر رفاهی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه هم با اشاره به ملاقات‌های مردمی چهره به چهره مسئولان عالی قضایی از جمله معاون اول دستگاه قضا، رئیس دیوان عالی کشور و سخنگوی قوه قضاییه در جریان سفر به خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در جریان سفر هیئت عالی قضایی به این استان در مجموع ۴۱۳ نفر با مسئولان عالی قضایی به صورت چهره به چهره دیدار کردند.

رئیس قوه قضاییه در سیزدهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه (۱۹ آبان) با استقبال استاندار ، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسئولان قضایی استان وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شد.

انتهای پیام
captcha