شهدای جهاد سازندگی از مظلوم‌ترین شهدای جنگ هستند
کد خبر: 4098629
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

شهدای جهاد سازندگی از مظلوم‌ترین شهدای جنگ هستند

نماینده مردم قم در مجلس گفت: شهدای جهاد سازندگی از مظلوم‌ترین شهدای جنگ هستند، جهادگران جهاد سازندگی قبل از جنگ در مسیر آبادانی مناطق محروم در خدمت مردم بودند و در ادامه نیز در دفاع مقدس خدمات ویژه‌ای داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در اجلاسیه ۶۰ شهید جهاد سازندگی قم که شب گذشته ۱۹ آبان‌ماه در سالن همایش باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار کرد: شهادت امری الهی و معنوی است که ذهن انسان قادر به فهم و درک این مقام والا نیست.

وی گفت: انسان نمی‌تواند جایگاه شهید و شهادت را بفهمد و خداوند در قرآن کریم شهادت را به معامله‌ای تشبیه کرده که خریدار آن فقط خدای متعال است‌.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خداوند خریدار شهادت است و کالای مورد معامله بین مومن و خداوند، جان است که شهید هر آنچه در اختیار دارد تقدیم خدا می‌کند که پاداش چنین افرادی بهشت است.

وی افزود: امام علی(ع) فرموند «هیچ چیز با ارزش‌تر از جان انسان نیست و این جان را نباید به ارزانی فروخت چرا که بهای آن بهشت است».

ذوالنوری گفت: شهدا نیازمند برگزاری یادواره‌ها نیستند و در این دوران قحطی معنویت باید متوسل به این شهدا شد چراکه این اقدام نمی‌گذارد فراموشی به سراغ ما بیاید.

وی افزود: حضرت علی(ع) در خصوص مقام شهید فرمودند: «وقتی رزمنده‌ای نیت رفتن به جبهه می‌کند، خداوند برگه برائت از جهنم را برای او امضا می‌کند و وقتی پای در جبهه می‌گذارد روی بال ملائکةالله است.»

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در روایت داریم هر شهید ۷۰ نفر را شفاعت می‌کند و در روز قیامت بین اهل محشر، کسانی که با شهیدی آشنایی داشتند با هم رقابت می‌کنند تا بگویند که به شهید نزدیک تر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدای جهاد سازندگی از مظلوم‌ترین شهدای جنگ هستند، بیان کرد: جهادگران جهاد سازندگی، قبل از جنگ در مسیر آبادانی مناطق محروم در خدمت مردم بودند و در ادامه نیز در دفاع مقدس خدمات جهاد ویژه‌ای داشتند.

وی‌ گفت: قبل، حین و بعد از عملیات‌های دوران دفاع مقدس وظیفه جهاد سازندگی بسیار سنگین بود، چرا که ایجاد خاکریز، سنگر و همچنین آماده کردن مناطق عملیاتی از جمله وظایف جهادگران بود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شجاعت و فداکاری جهادگران در دوران دفاع مقدس از نیروهای اطلاعات عملیات نیز بالاتر بود و این عزیزان پیشتاز رزمندگان بود و اجر آنان قابل مقایسه با سایرین نیست، زیرا آنان روی لودر هیچ دفاعی در برابر گلوله‌های دشمن نداشتند و این نشان از بالاترین ایثار است.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه دشمن روحیه جهادگری و تفکر شهادت را هدف قرار داده است، ادامه داد: امروز می‌بینم که در اغشاشات اخیر شعارهای اقتصادی و سیاسی کمتر دیده شد و ارزش‌های دینی و اسلامی هدف قرار گرفته شده است.

وی گفت: دشمن امروز به اهمیت جایگاه ولایت فقیه پی برده و به همین دلیل تلاش می‌کند تا این عمود خیمه کشور و ارزش‌های دینی همانند حجاب را هدف قرار دهد تا بی‌عفتی رواج یابد و نسل آینده دچار چالش شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد:‌ اغتشاشگران مسجد ابوذر تهران و مسجد سبزه میدان در رشت و جوان موکب‌دار مشهدی را به آتش کشیدند و به شهادت رساندند، این نشان می‌دهد که دشمنان از همین مسجد و تفکر حسینی ضربه خوردند که به آنها حمله می‌کنند.

وی گفت: مردم با وجود سختی‌های معیشتی حاضر به پیوستن به اغتشاشگران نشدند که این امر نشان از بصیرت ملت بزرگ ایران دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: طلبه شهید آرمان علی‌وردی مظلومانه به شهادت رسید و با ضربات چاقو وی را مورد حمله قرار دادند و از خواستند که به امامش توهین کند که زیر بار نرفت.

وی یادآور شد: امروز بیش از گذشته نیازمند روحیه جهادی و شهادت هستیم تا بتوانیم کشور را حفظ کنیم و مسئولان باید در خط شهدا قدم بردارند و مشکلات مردم را حل کنند.

انتهای پیام
captcha