همایش زکات در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 4097331
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

همایش زکات در بیرجند برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همایش علمی، ترویجی و تکریمی فریضه الهی زکات، دوم آذرماه سال جاری در بیرجند برگزار می‌شود.

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری امداد خراسان‌جنوبی، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در سخنانی گفت: همایش علمی، ترویجی و تکریمی فریضه الهی زکات خراسان‌جنوبی، دوم آذرماه سال جاری در بیرجند برگزار می‌شود.

وی جریان‌سازی براساس پیام رهبر معظم انقلاب و بسترسازی در جامعه به‌منظور نهادینه کردن فریضه زکات در سبک زندگی آحاد عمومی را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: ایجاد منظومه ساختار و مفاهیم جریان‌ساز نقش زکات با نگاه به آینده و همچنین در اقتصاد اسلامی و تقویت باور‌های دینی، اعتقادی و اعتمادآفرین در راستای تشویق و ترغیب مردم به فریضه زکات، از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

عرب با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به مشارکت در بخش مقالات این همایش می‌توانند تا ۲۰ آبان آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند، گفت: جایگاه زکات در اقتصاد روستا و کشاورزی، مبانی نظریه عدم انحصار وجوب زکات در موارد نه‌گانه، زکات و نقش آن در فقرزدایی از دیدگاه شهید سیدمحمدباقر صدر، راهکار‌های ترغیب مردم به پرداخت زکات، اثر زکات بر تعدیل و توزیع ثروت و رشد اقتصادی و رابطه خمس و زکات با مالیات‌های حکومتی، از موضوعات مد نظر برای ارسال مقاله است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه به مقالات منتخب ارسالی به همایش جوایز نفیسی از طرف دبیرخانه شورای زکات استان اهدا می‌شود، افزود: آدرس ایمیل khs-sit@emdad.ir و شماره تماس ۷_۰۵۶۳۲۲۳۴۴۰۱ و ۰۹۱۲۴۵۱۶۹۶۷ برای ارسال آثار در نظر گرفته شده است.

عرب یادآور شد: انتظار این است که مردم خراسان‌جنوبی همان‌طور که در اعتقادات و باور‌های دینی سرآمد هستند در پرداخت زکات به‌خصوص زکات مستحبی، با توجه به محصولات استراتژیک زرشک و زعفران و عناب، محرومان منطقه را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha