آیات موضوعی متناسب با رشته‌های دانشگاهی تبیین شود
کد خبر: 4096319
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰
فعالیت قرآنی دانشگاه‌ها؛ چالش‌ها و راهکار‌ها / ۱۳

آیات موضوعی متناسب با رشته‌های دانشگاهی تبیین شود

نائب‌ رئیس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بر اهمیت تبیین مفاهیم قرآن متناسب با رشته‌های تحصیلی دانشجویان تأکید کرد و گفت: آیات موضوعی را برای هر رشته خاص استخراج کرده و بین دانشجویان ترویج دهیم.

رحیم قربانی، نائب رئیس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترترحیم قربانی، نائب‌ رئیس اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها برای جذب بیشتر دانشجویان به چه شکل دنبال شود و آیا صرفاً برپایی مسابقات قرآن جوابگوی این قضیه است، گفت: شاید علمی‌ترین کتاب، قرآن کریم باشد که در آن خداوند نکات بسیار کامل و جامعی را برای زندگی انسان‌ها بیان فرموده است.

دبیر قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی با یادآوری اینکه بیش از 700 آیه قرآن درباره علم و تعقل و تفکر است، افزود: بسیاری از این موارد را اغلب دانشجویان نمی‌دانند و ما برای فعالیت‌های قرآنی دانشجویان تنها بسنده کردیم به ظواهر قرآن مثل صوت و تجوید و لحن و امثالهم.

قربانی بر اهمیت تبیین مفاهیم قرآن کریم متناسب با رشته‌های درسی دانشجویان تأکید کرد و گفت: اگر آیات موضوعی را برای هر رشته خاص استخراج کرده و بین دانشجویان ترویج دهیم، اقدام مناسبی برای ترویج مفاهیم قرآنی انجام داده‌ایم به عنوان مثال هر دانشجویی در طول تحصیل خود مثلاً 20 یا 40 آیه موضوعی مرتبط با رشته خودش را یاد بگیرد و از آن‌ها استفاده کرده و بدان‌ها عمل کند.

رئیس دارالقرآن بسیج تهران با بیان اینکه انجام چنین اقدامی برای جذب جوانان به قرآن بسیار مفید خواهد بود، گفت: باید تلاش شود تا مفاهیم قرآن کریم در کتاب‌های درسی دانشگاهی گنجانده شود و اساتید با آن موارد آشنا شوند.

وی در پایان یادآور شد: اگر به این موارد در کنار مباحث برپایی مسابقات قرآن و محافل قرآنی توجه ویژه کنیم، قطعاً شاهد اعتلای فعالیت‌های قرآنی در جامعه علمی کشور خواهیم بود و رشد ویژه‌ای را در این بخش می‌بینیم.

انتهای پیام
captcha