گزارش عملکرد فعالیت‌های قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4095498
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

گزارش عملکرد فعالیت‌های قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد برنامه‌های قرآنی این اداره را تشریح کرد.

هوشنگ رضایی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد

هوشنگ رضایی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از استان، اظهار کرد: دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی براساس رسالت خویش، برای توسعه و پیشرفت برنامه‌های قرآنی، از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کند و تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد.

وی همکاری با گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در بخش قرائت و آموزش قرآن در شهرها و روستاها از جمله پاتاوه، مادوان، سرآبتاوه، کالوس، چین، لوداب، یاسوج و غیره را از جمله برنامه‌های اجرایی صورت گرفته برشمرد و افزود: بسیج سازندگی استان مقرر کرده بسته‌های فرهنگی و نوشت‌افزاری برای تشویق قرآن‌آموزان این گروه‌های جهادی تدارک ببیند که هنوز عملی نشده است.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد همکاری با ادارات و نهادها در بخش قرائت قرآن در محافل انس با قرآن را از جمله برنامه‌های این مرکز دانست و گفت: تاکنون دوره آموزشی آموزشیار قرآن ویژه 35 نفر از سربازان سپاه استان و بیش از 80 نفر از کارکنان و سربازان نیروی انتظامی برگزار شده و قرار است قرائت سطح 4 و دوره تربیت معلم قرآن برای سربازان سپاه فتح نیز برگزار شود. ضمن اینکه محافل انس با قرآن با همکاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(وزارت دفاع) برگزار شده و در آینده نیز ادامه دارند.

رضایی از برگزاری آزمون تخصصی حفظ با حضور 174 از بانوان و آقایان خبر داد و بیان کرد: مدرک تخصصی به افراد برگزیده اعطا شد، حفظ 10جزء معادل دیپلم قرآنی، حفظ 20 جزء معادل فوق دیپلم قرآنی و حفظ کل معادل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است، به تناسب جمعیت، جزو استان‌های برتر بوده‌ایم، ضمن اینکه حافظان بالای 10 جزء می‌توانند از اول تا پایان اسفندماه امسال در سایت تلاوت شرکت کنند، آزمون کتبی 20 اردیبهشت ماه 1402، آزمون شفاهی شهریورماه سال آینده نیز برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی در مادوان

وی در ادامه تصریح کرد: دوره‌های آموزشی حفظ با حضور بیش از 250 نفر، مداحی با حضور 70 نفر، گروه‌های تواشیح با حضور 40 نفر و دوره تخصصی آموزشیار قرآن کریم و دوره تربیت معلم ویژه 30 نفر با همکاری 15 خانه قرآنی، پایگاه‌های بسیج و مساجد و حضور 18 مربی در مادوان در حال برگزاری است، ضمن اینکه در همایش‌های مهم که به مناسبت‌های مختلف از سوی هیئت نور ولایت و اداره‌کل ارشاد اسلامی در این شهر برگزار می‌شوند، همکاری گسترده داریم.

این داور استانی مسابقات قرآن کریم استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به دوره تخصصی صوت و لحن با حضور بیش از 50 نفر و آموزش حفظ تخصصی ویژه 25 نفر از بانوان و آقایان در همه رده‌های سنی در روزهای زوج ساعت 16 تا 17 را از دیگر برنامه‌های در حال اجرا ذکر کرد و گفت: آموزش تواشیح و هم‌خوانی و اذان ویژه آقایان همه رده‌های سنی به صورت مجزا در 3 گروه 15 نفری روزهای فرد در دارالقرآن سازمان تبلیغات نیز در حال برگزاری است.

رضایی محفل انس با قرآن و تفسیر آیات برگزیده متناسب با مناسبت‌ها در مساجد سطح استان را از برنامه‌های اجرایی آینده خواند و تصریح کرد: مسابقه بین حاضرین این جلسات نیز برگزار می‌شود، ضمن اینکه مقرر شده از ظرفیت امام جماعت مساجد استفاده شود.

وی محافل انس با قرآن در تمامی مقاطع مدارس دخترانه و پسرانه با همکاری امور بانوان خانواده استانداری استان را از سایر برنامه‌های اجرایی پیش رو دانست و ابراز کرد: قرار است در هر مدرسه 10 نفر در رشته‌های مختلف قرآنی به پیشنهاد مدیر مدرسه آموزش و تجلیل شوند، مدارس مقطع دبیرستان دخترانه بیشتر مدنظر هستند تا آموزش‌های مربوط به حجاب اسلامی و آسیب‌های اجتماعی را دریافت کنند، ضمن اینکه سال گذشته نیز 70 محفل انس با قرآن با همکاری مدیران مدارس استان برگزار شده و استقبال مطلوب بوده است.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل از 400 فعال قرآنی از جمله پیشکسوتان، حافظان، مربیان و داوران برتر، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی برای ایجاد انگیزه را از دیگر برنامه‌های اجرایی آینده اعلام کرد.

 

انتهای پیام
captcha