بیان فداکاری و صبوری مادران شهدا با زبان هنر
کد خبر: 4094397
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

بیان فداکاری و صبوری مادران شهدا با زبان هنر

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: پرداختن به سبک زندگی مادران شهدا و خاطرات گدشته آن‌ها، نمایش فراز و نشیب‌های زندگی آن‌ها که توام با صبر، ایثار و فداکاری بوده از ویژگی‌های مستند «مادران آفتاب» است.

مستند مادران آفتاب

امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مستند مادران آفتاب اظهار‌ کرد: مستند مادران آفتاب با پرداختی ساده، صمیمی و لطیف به زندگی مادران شهدای روستایی پرداخته که نسبت به کارهای دیگری که در حوزه هنری ساخته شده، متفاوت است و در این مستند سعی داشته‌ایم به ادای دین و احترام به خانواده معزز شهدا با نگاه متفاوت به مادران شهدای روستایی بپردازیم.

وی افزود: پرداختن به سبک زندگی مادران شهدا و خاطرات گذشته آن‌ها، نمایش فراز و نشیب‌های زندگی آن‌ها که توام با صبر، ایثار و فداکاری بوده از ویژگی‌های مستند مادران آفتاب است که در مدت زمان ۲۰ دقیقه از بُعد دیگری به زندگی خانواده معظم شهدای استان نگاه می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه مستند «مادران آفتاب» متفاوت از تولیدات دیگر با موضوع شهدای هشت سال دفاع‌مقدس است، تصریح کرد: در تولید مستند مادران آفتاب، مستندسازان استان علاوه بر پرداختن به سبک زندگی، تلاش کرده‌اند تا به خرده فرهنگ‌ها، شیوه‌های تربیتی و پرورشی، آداب و رسوم، غذاهای سنتی، لالایی‌ها و مسائل مربوط به زیست‌بوم منطقه نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان درباره تولید مستند «فاطمه» عنوان کرد: مستند «فاطمه» روایتی از زندگی مادر شهید داوود اجلی را به تصویر می‌کشد که به کارگردانی رضا میرزایی و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان زنجان تولید شد و تولید این مستند از اواسط تیرماه امسال کلید خورده و ۲۰ شهریورماه سال‌جاری به پایان رسیده است.

نعمتی با بیان اینکه مستند فاطمه زندگی ساده و بی‌آلایش فاطمه اولیایی؛ مادر شهید داوود اجلی که در روستای پری شهرستان ماه‌نشان از توابع استان زنجان ساکن است را به تصویر می‌کشد، خاطرنشان کرد: مستند فاطمه یکی دیگر از سری مجموعه مستندهای مادران آفتاب است که در مدت زمان ۲۰ دقیقه در حوزه هنری استان زنجان تولید شده‌ است.

انتهای پیام
captcha