«قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران» منتشر شد
کد خبر: 4094348
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

«قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران» منتشر شد

کتاب «قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران» با موضوع ایثارگران جنگ، وضع حقوقی و قوانین ایران منتشر شد.

به گزارش ایکنا نشر شاهد کتاب «قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران» را با هماهنگی اداره‌کل مجلس و لوایح بنیاد شهید و امور ایثارگران با موضوع ایثارگران جنگ، وضع حقوقی و قوانین ایران در ۲۵۲ صفحه و هزار نسخه منتشر کرد.

این کتاب در ۲۸ بخش نوشته شده است که بخش اول کتاب به فرمان ۱۰ ماده‌ای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) برای تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی می‌پردازد، بخش دوم موضوع آیین‌نامه تشکیل شورای مشاوران وزرا و مسئولان هماهنگی در امور ایثارگران، بخش سوم مصوبه شورای عالی اداری در خصوص ادغام نهاد‌های متولی امور ایثارگران، بخش چهارم قانون اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران، بخش پنجم اساسنامه طرح شاهد، بخش ششم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، بخش هفتم سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی ایثارگران، بخش هشتم مصوبات شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، بخش نهم ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه، بخش دهم ایثارگران در قانون مدیریت خدمات کشوری، بخش یازدهم قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بخش دوازدهم طرح سپاس از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، بخش سیزدهم شرح وظایف پست سازمانی «مشاور وزیر و هماهنگ‌کننده امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی»، بخش چهاردهم برنامه‌ها و فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ مشاوران وزرا در دستگاه‌های اجرایی و بخش پانزدهم به موضوع آیین‌نامه تعیین و احراز مصادیق علمی شهید، در حکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری، پرداخته است.

در بخش‌های ۱۶ تا ۲۷ کتاب «قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران» آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شامل ماده (۱۱)، ماده (۱۲)، ماده (۳۲)، (۳۸)، (۳۹)، (۴۰)، (۵۳)، (۵۵)، (۶۴)، (۶۵)، (۶۶)، (۶۷)، (۶۸)، (۷۰) به نگارش در آمده است، در فصل هفدهم کتاب آیین‌نامه اجرایی فصل سوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، فصل بیست و ششم کتاب در خصوص آیین‌نامه تشویق و حمایت از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و در فصل بیست و هشتم کتاب سقف تسهیلات مسکن ۱۴۰۱ ایثارگران به نگارش در آمده است.

در پشت جلد کتاب «قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران» بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح ذیل آمده است:

به معنای واقعی کلمه، جهاد کنید. به مسئله تبیین اهمیت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتن افکار و رها کردن اذهان مردم به خصوص جوان‌ها، حرکت تبیین خنثی‌کننده این توطئه دشمن و این حرکت دشمن است. هرکدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد، می‌توانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده از این امکان منتشر کنید و می‌توانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.

نسخه الکترونیک کتاب قوانین و مقررات کاربردی خانواده بزرگ ایثارگران را می‌توانید از فایل زیر دریافت کنید.

انتهای پیام
captcha