گفتمان فردگرایانه برای اصلاح رفتار در حوزه فرهنگ کافی نیست
کد خبر: 4093579
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

گفتمان فردگرایانه برای اصلاح رفتار در حوزه فرهنگ کافی نیست

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اکنون برای اصلاح یک رفتار در حوزه فرهنگ چون حجاب یک گفتمان فردگرایانه و یا گفتمان ناظر به رفتار کفایت نمی‌کند و باید با گفت‌وگو با جامعه و صیانت از حریم جنسی خانواده شرایط را بهبود ببخشیم.

شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، امروز، 30 مهرماه در شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: گفتمان مفید برای سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگی کشور در شرایط فعلی با خانواده است.

وی با بیان اینکه رایحه معنویت و زیارت همچنان با نام خراسان‌جنوبی گره خورده است که یک فرصت بسیار ارزشمند در حوزه فرهنگ این خطه است، افزود: نجات و صیانت از حریم خانواده ما را از بسیاری از گسل‌های فرهنگی نجات خواهد داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه مهم‌ترین آورده ما این است که به جای افزودن یک دستگاه دیگر در حوزه فرهنگ هم‌افزایی‌ها را بیش از قبل افزایش دهیم، تصریح کرد: اگر از گفتمان خانواده‌محور حرکت فرهنگی را آغاز کنیم، می‌توانیم میوه‌چینی خوبی در زمینه فرهنگ داشته باشیم.

وی گفت: در شرایطی قرار گرفته‌ایم که برای اصلاح یک رفتار در حوزه فرهنگ چون حجاب یک گفتمان فردگرایانه و یا گفتمان ناظر به رفتار کفایت نمی‌کند و باید با گفت‌وگو با جامعه و صیانت از حریم جنسی خانواده شرایط را بهبود ببخشیم.

امامی با تأکید بر اینکه لازم است دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان‌ها را تقویت کنیم، اظهار کرد: برگزاری رویدادهای مشارکت‌آفرین و نشاط‌آفرین و استفاده از ظرفیت بومی یکی از رویکردهای ما در حوزه سرمایه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت زیست‌بوم‌های مختلف بی‌شک نشاط اجتماعی را به جامعه بر می‌گرداند، افزود: ورزش و ادبیات نیز از دیگر مسائل مهم برای نشاط اجتماعی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌های ما بحث زیست عفیفانه است، تصریح کرد: پیرامون زیست عفیفانه در ایام اخیر دیدیم که بعضی از نارسایی‌ها و بهانه‌گیری‌ها متأسفانه هزینه زیادی بر ما در این عرصه یا به بهانه این عرصه تحمیل کرد که البته برخی دیگر از چالش‌های ما در حوزه فرهنگ جنسی را نمایندگی می‌کند.

امامی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مهم صنایع فرهنگی است که شامل عروسک، نوشت‌افزار و صنایع دیجیتال و غیر دیجیتال است، اظهار کرد: مصوبات شورای فرهنگی عمومی با ابلاغ فرماندار و استاندار در حکم قانون است و حضور مسئولان در این شورا باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت جامعه موجب تحمیل شرایط امنیتی بر فرهنگ شد، یادآور شد: به نظر می‌رسد با باز شدن پیام‌رسان‌ها و مهلت دادن به مردم و خانواده‌ها برای ورود به شبکه کارآمد داخلی مقداری توجیه‌پذیرتر است که این ساماندهی را داشته باشیم.

امامی ادامه داد: پهنای باند دو شبکه اجتماعی و پیام‌رسانی محدود شد که همین امر زمینه استفاده از فیلترشکن‌ها را توسط حتی نوجوانان با آگاهی و هماهنگی خانواده‌ها را به‌وجود آورد که مطلوب نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه ولنگاری در حوزه پالایش و نظارت بر فضای مجازی باید درمان شود که در این زمینه کارهای نکرده زیاد است، تصریح کرد: آنچه در زمینه فضای مجازی در یک ماه اخیر صورت گرفت مطلوب نیست، اما در هر حال بسته تشویقی بسیار خوبی برای کسب و کارهای در بستر فضای مجازی در نظر گرفته شده تا بتوانند وارد ظرفیت‌های داخلی شوند.

انتهای پیام
captcha