مدیون خون شهدا و ایثارگری خانواده‌های آنها هستیم
کد خبر: 4092904
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
در نشست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران مطرح شد؛

مدیون خون شهدا و ایثارگری خانواده‌های آنها هستیم

نشست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای اشتغال ایثارگران با حضور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت وبیناری در سالن جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد.

مدیون خون شهدا و ایثارگری خانواده‌های آنها هستیمبه گزارش ایکنا، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در این نشست گفت: دولت سیزدهم برای هر سال تولید یک میلیون شغل جدید تعریف کرده است و در سند دولت سهم بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شده است. باید تلاش کنیم از این فرصت استفاده کنیم تا منابع هدر نرود و شغل پایدار برای ایثارگران ایجاد شود.
محمود پاکدل با بیان اینکه در برنامه ششم و هفتم توسعه تأکید شده است که برای اشتغال پایدار باید کارآفرینی توسعه پیدا کند، افزود: برخی استان‌ها علاوه بر ۱۰ درصد اعتبار منابع برای اشتغال منابع بیشتری ایجاد کردند که جای قدردانی دارد. علاوه بر تأمین اعتبارات باید بر هزینه آنها نیز نظارت شود زیرا این منابع به سختی تهیه شده است و می‌تواند اشتغال پایدار برای ایثارگران به دنبال داشته باشد.
وی افزود: برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۲ را پیش رو داریم. در این برنامه مزایایی برای فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد مطرح شده است. بنیاد شهید و امور ایثارگران نگارش سند جامع اشتغال را در دستور کار دارد که این سند در حال نهایی شدن است. برخی دستگاه‌ها تعهد دارند به ما کمک کنند تا بتوانیم سند جامع اشتغال را کامل کنیم و خوشبختانه در کشور همه اذعان دارند که مدیون و بدهکار ایثارگران هستیم و در خدمت‌رسانی به این عزیزان نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در رابطه با موضوع تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده و سند جامع مسکن به زودی به نتیجه خواهد رسید.
پاکدل در این نشست بر ضرورت تخصیص اعتبارات پیش‌بینی شده در تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری برای اعطای تسهیلات به جامعه ایثارگری تأکید کرد.
علیرضا محمدی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در این نشست گفت: امسال با عنایت مقام معظم رهبری به نام سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است و دولت سیزدهم نیز تولید یک میلیون شغل را در برنامه دارد که این وظیفه ما را دو چندان کرده است که به ایثارگران در خصوص اشتغال‌زایی خدمت کنیم.
سعید عباسی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری وزارت کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگری خانواده‌های آنها هستیم، گفت: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که همه فرزندان ایثارگران صاحب کسب و کار شوند و برای حمایت از اشتغال فرزندان ایثارگران از صندوق نوآوری و شکوفایی و دیگر منابع استفاده کنیم.
هاشم مولایی نماینده بانک مرکزی نیز در این نشست به بیان مسائل اجرایی اعطای تسهیلات کارآفرینی بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه پرداخت.
در این نشست نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌های سراسر کشور ضمن تأکید بر ضرورت جذب حداکثر منابع برای خدمات‌رسانی به ایثارگران به‌خصوص ایجاد اشتغال و کارآفرینی به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.

 

انتهای پیام
captcha