پیگیری نقشه راه بسیج علمی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4090886
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

پیگیری نقشه راه بسیج علمی خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی گفت: یکی از برنامه‌ها پیگیری نقشه راه بسیج علمی خراسان‌جنوبی به عنوان برشی از نقشه جامع علمی کشور است.

هادی ایمانی، مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، هادی ایمانی، مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی، امروز ۱۸ مهرماه در نشست خبری اظهار کرد: در جلسه با معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوب شد که سقف تسهیلات برای خراسان جنوبی از نظر تعداد برداشته شود.

وی افزود: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی به دنبال ظرفیت‌های کمتر شناخته شده شرکت‌های فناور و رفع موانع و مشکلات آنان است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین با هماهنگی با مدیر شبکه سوم سیما مقرر شد که ظرفیت‌های خراسان جنوبی در قالب مستند و کلیپ برای شبکه سوم ارسال و پخش شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت برنامه‌های شبکه چون برنامه طبیب و میدون برای معرفی این ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد، گفت: به ویژه در شهرستان‌ها شرکت‌های دانش بنیان و فناور ظرفیت‌هایی دارند که باید معرفی شود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها پیگیری نقشه راه بسیج علمی خراسان‌جنوبی به عنوان برشی از نقشه جامع علمی کشور است؛ برخی از شرکت‌های فعال در حوزه علم و فناوری در بحث پژوهشی مانده‌اند و برخی دیگر نیز در تهیه نمونه‌های اول متوقف شده‌اند و کمتر تجاری سازی شده و به بازار وصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه تجاری‌سازی شرکت‌های فناور و دانش بنیان مشاوره‌های بسیار خوبی ارائه شده است، گفت: متأسفانه بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تجاری سازی و وصل شدن به بازار مشکل دارند که این مسئله باید مرتفع شود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌ها برگزاری یادواره شهدای نخبه خراسان جنوبی با محوریت شهید دکتر رحیمی است که طی یک ماه آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بحث کرسی‌های آزاداندیشی یادآور شد: برگزاری‌های این کرسی‌ها بر عهده بسیج دانشجویی و بسیج اساتید است ولی بسیج علمی و فناوری سیاست گذاری و حمایت‌های مختلف از این کرسی‌ها را دارد.

ایمانی با اشاره به اینکه رویداد جهادگران علم و فناوری نیز برگزار خواهد شد، گفت: برنامه ایده شو نیز در چهار شهرستان بشرویه، زیرکوه، سرایان و نهبندان برگزار می‌شود تا ظرفیت‌های علمی و فناوری این شهرستان‌ها نیز به خوبی معرفی شود.

وی اظهار کرد: در نقشه راه بسیج علمی خراسان جنوبی مسائلی چون تحول علوم انسانی، اقتصاد دانش بنیان، علوم بدیع و نوظهور، آموزش و توانمند سازی، جریان سازی و گفتمان سازی جهاد علمی و.. مطرح است.

انتهای پیام
captcha