افزایش ۲۱ درصدی جرائم فضای مجازی در خراسان جنوبی
کد خبر: 4090001
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

افزایش ۲۱ درصدی جرائم فضای مجازی در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: امسال با افزایش ۲۱ درصدی جرائم در فضای مجازی روبه‌رو هستیم که بیشتر این جرائم با تلاش کارشناسان پلیس فتا کشف می‌شود.

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی، امروز ۱۴ مهرماه در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان انتظامی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند که در دومین روز هفته فراجا انجام شد اظهار کرد: پلیس توفیق حضور و خدمتگزاری در لایه‌های مختلف جامعه از نقطه صفر مرزی تا عمق کشور و حتی درون منازل مردم را دارد و وقتی از لسان مقام معظم رهبری مدال با افتخار مجاهدان فی‌سبیل‌الله را دریافت می‌کند، نشانه وظیفه سنگینی است که برعهده دارد.

وی بیان کرد: فتنه‌ای که اخیرا در کشور شکل گرفت و افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه گرفتار شدند، پلیس هم در خط مقدم بود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند وظیفه پلیس ایستادن در برابر مجرم و تامین امنیت مردم است که ما این ماموریت را با همه توان انجام می‌دهیم.

فرشید با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پاسخ داده شده و روزانه ۶۷۰ تماس عملیاتی و به خواسته مردم رسیدگی شده است، افزود: بیشترین تماس‌های برقرار شده با ۱۹۷ تقدیر از پلیس بوده است.

وی با بیان اینکه کمتر از نیم درصد انتقاد به عملکرد پلیس بوده که تلاش شده از طریق بازرسان استان مشکلات موجود رفع شود، تصریح کرد: تعداد گواهینامه صادر شده در یک سال اخیر توسط پلیس راهور حدود ۲۲ هزار مورد و پلاک‌گذاری، نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت حدود ۲۶ هزار مورد بوده است.

فرشید افزود: در این مدت بیش از ۴۸ هزار فقره گذرنامه صادر و ۹ هزار تمدید روادید برای اتباع داخلی و خارجی انجام شده است.

وی به آمار تصادفات در یک سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در این مدت ۳۱ نفر در معابر شهری و ۲۷۰ نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دادند و تصادفات فوتی و جرحی خسارات زیادی را به خانواده‌ها، جامعه و کشور وارد می‌کند که برای پیشگیری از وقوع تصادفات باید تلاش همگانی صورت گیرد.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که پلیس رسیدگی می‌کند فضای مجازی است، تصریح کرد: کلاهبرداری، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از جمله این جرائم است که نشان می‌دهد افراد در فضای مجازی اعتماد کرده و محتواهایی را قرار می‌دهند که باعث سوءاستفاده می‌شود.

وی افزود: امسال با افزایش ۲۱ درصدی جرائم در فضای مجازی روبه‌رو هستیم که بیشتر این جرائم با تلاش کارشناسان پلیس فتا کشف می‌شود.

فرشید ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی و کارشناسان پلیس فتا در زمینه کشف سرقت‌ها تلاش وافر دارند چراکه معتقدیم خادم مردم هستیم و مردم هم مانند گذشته حامی پلیس خواهند بود.

وی به اقدامات انتظامی استان در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: از هفته فراجا سال گذشته تاکنون ۵۵ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده و ۸ هزار و ۱۰۰ قاچاقچی نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: وظیفه‌ای که برای نیروی انتظامی در قانون و مصوبه‌های شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی تعریف شده، تامین امنیت، حفظ آرامش مردم و ارزش‌هاست.

فرشید ادامه داد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷۰۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پاسخ داده شده و روزانه ۶۷۰ تماس عملیاتی و به خواسته مردم رسیدگی شده است.

وی افزود: مواد مخدر از دغدغدهایی است که معاندان از آن برای گرفتار کردن جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها از آن سوءاستفاده می‌کنند و در گذشته شاید جابه‌جایی مواد مخدر به‌صورت محموله سنگین انجام می‌شد اما اکنون با توجه به گرانی و برخوردهایی که صورت می‌گیرد، محموله‌ها به کیلوگرم تبدیل شده است.

فرشید با اشاره به دستگیری و درمان معتادان گفت: در یک سال اخیر ۱۰۶ معتاد متجاهر در استان دستگیر شدند؛ همچنین در این مدت بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی کشف شده که سرمایه ملی است و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده به بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام
captcha