طلاب باید با مهارت‌های تبلیغی و سخنوری آشنا باشند
کد خبر: 4089908
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری:

طلاب باید با مهارت‌های تبلیغی و سخنوری آشنا باشند

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: طلاب و دانش‌پژوهان علوم اسلامی هیچگاه فارغ‌التحصیلی ندارند و همیشه با درس و بحث مأنوس می‌باشند، لذا باید بیش از پیش با مهارت‌های تبلیغی و سخنوری آشنا باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری امروز چهارشنبه در دیدار جمعی از علما و اساتید شرکت‌کننده در دوره علمی ارتباطی مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت جامعةالمصطفی العالمیه ضمن خیر مقدم، علما را مرزبان عقیدتی و فرهنگی امت اسلام معرفی کرد و افزود: علما به عنوان قله‌های رفیع جهان اسلام حفاظ مرز‌های تشیع و هادیان امت هستند.

وی در واکنش به درخواست علمای حاضر در جلسه پیرامون دیدار با رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه همان اندازه که شما مشتاق به زیارت رهبر انقلاب هستید، ایشان به همان اندازه و بیشتر دوست دارد که با شما ملاقات کنند، گفت: دل مردم هندوستان با انقلاب اسلامی است. علمای بزرگوار فراوانی در هندوستان بوده‌اند که تاریخ گواه آن می‌باشد.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری خطاب به مدیران مدارس علمیه خاطرنشان کرد: رسالت بسیار بزرگی بر عهده شما است. تربیت طلاب بزرگ‌ترین کاری است که می‌توانیم در زندگی خود انجام دهیم.

وی با تأکید بر ایجاد انگیزه تبلیغ برای فارغ‌التحصیلان عنوان کرد: لازم است طلاب فارغ التحصیل دارای مهارت‌های لازم برای تبلیغ باشند و بدانند با کودک و توده مردم چگونه صحبت کنند و می‌بایست برای این امر سواد، انگیزه و مهارت لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه طلبه باید فکر و اندیشه داشته باشد، اظهار کرد: تفاوت امام خمینی(ره) با بسیاری از فقها، این بود که ایشان به چرایی و چگونگی طلبگی فکر می‌کردند، یعنی به فلسفه فقه توجه داشت و زمینه اجرای فتوا را فراهم می‌کرد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) مسیر جدیدی برای بشریت گشودند و کرامت را در قالب عدالت، آزادی، عقلانیت، معنویت و اخلاق بیان کردند. عدالت صرفاً اقتصادی نیست بلکه همه‌جانبه است. ملاک اسلام آزادی حیوانی نیست، انسان آزاده تحویل می‌دهد.

لازم به ذکر است، در ابتدای این دیدار، علما و فضلا حاضر در این جلسه براهمیت معرفی شخصیت علمی و تأثیرگذار مقام معظم رهبری در همه جوامع تأکید کردند و به تشریح وضعیت علمی مدارس تحت اشراف خود پرداختند و مشکلات اقتصادی و تبلیغی طلاب را مطرح کردند.

آنان خواستار ابلاغ سلام طلاب به مقام معظم رهبری شدند و افزودند: شما به عنوان چتری برای کل جهان تشیع و مسلمانان جهان هستید. برای تشریح و توضیح ولایت فقیه نیاز جدی و مبرمی وجود دارد.

انتهای پیام
captcha