بازتولید محتوای علمی در جامعه فرهنگیان با برگزاری یک جشنواره
کد خبر: 4089626
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

بازتولید محتوای علمی در جامعه فرهنگیان با برگزاری یک جشنواره

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز ثبت‌نام هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج فرهنگیان استان گفت: تولید و بازتولید محتوای علمی در جامعه فرهنگیان بسیجی، ایجاد هم‌افزایی و تعامل بین سازمان بسیج فرهنگیان و مدیران بخش‌های آموزش و پرورش از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز، 12 مهرماه در نشست ستاد استانی هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج فرهنگیان با تأکید بر اهتمام و ضرورت تلاش برای برگزاری شایسته این جشنواره اظهار کرد: اجرای کیفی جشنواره و بهره‌گیری از نتایج و آثار ارائه شده خیلی مهم است.

وی بیان کرد: این جشنواره، به همت سازمان بسیج فرهنگیان در دو بخش با محورهای مرتبط با تحقق عدالت و نصیب آموزشی، راهکارهای تحول فرهنگی و پرورشی و بخش ویژه هیئت‌های اندیشه‌ورز با محور صیانت و ارتقای شأن و منزلت معلم در قالب ارائه مقاله، برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تولید و بازتولید محتوای علمی در جامعه فرهنگیان بسیجی، ایجاد هم‌افزایی و تعامل بین سازمان بسیج فرهنگیان و مدیران بخش‌های آموزش و پرورش را از مهم‌ترین اهداف جشنواره علمی و پژوهشی بسیج فرهنگیان دانست و اظهار کرد: فرهنگیان، دانشجو معلمان و هیئت‌های اندیشه‌ورز متقاضی می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این جشنواره، در سایت دبیرخانه به نشانی sci-cbo.ir بارگذاری کنند.

رئیس ستاد استانی هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج فرهنگیان خراسان‌جنوبی بیان کرد: جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان علاوه بر اهداف مختلف، شامل محورها، شاخص‌ها و راهکارهای مناسب تربیتی مطابق با محوریت دانشگاه فرهنگیان، ارائه راهکارهای افزایش منابع مالی و نقش آن‌ها در بهبود کیفیت بخش‌های آموزشی و پرورشی می‌شود.

وی یادآور شد: افزایش همکاری خیرین مدرسه‌ساز، یافتن راهکارها برای افزایش هویت فردی و ملی دانش‌آموزان، بررسی نیازها و دغدغه‌های دانش‌آموزان، یافتن راهکارهای مدیریتی برای استفاده از فضای مجازی برای تعلیم و تربیت، رفع موانع و تعامل بیشتر خانواده و مدرسه و شناسایی وضعیت و نقش ارزش‌های دفاع مقدس در بین دانش‌آموزان و تقویت آن‌ها، بخشی از محورهای هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج فرهنگیان به‌شمار می‌روند.

موسوی‌نژاد افزایش ارتقا، منزلت، جایگاه و انگیزه کاری فرهنگیان، آسیب‌شناسی فرهنگی، روانی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان، ارائه راهکارهای تربیتی و رفع شبهات دینی برای دانش‌آموزان، آینده‌نگری و بهبود فعالیت آموزش و پرورش مطابق با تحولات جهانی و تحقق تمدن نوین اسلامی را از دیگر محورهای این جشنواره برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: ثبت‌نام هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج فرهنگیان استان از 11 مهرماه آغاز شده و تا نیمه آذرماه سال جاری ادامه دارد.

علی قاسمی، دبیر ستاد استانی هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج فرهنگیان نیز گفت: این جشنواره حول دو محور برگزار خواهد شد که محور اول چگونگی تحقق عدالت و نصیب، ویژه عموم فرهنگیان و فعالین عرصه تعلیم و تربیت بوده و محور دوم صیانت و ارتقای مقام، شأن و منزلت معلم ویژه هیئت‌های اندیشه‌ورز شبکه علمی بسیج فرهنگیان در قالب مقاله‌نویسی است.

مسئول بسیج فرهنگیان خراسان‌جنوبی بیان کرد: جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان به‌منظور بررسی مسائل اساسی مربوط به آموزش و پرورش، یافتن راهکارهای مناسب برای پرداختن به این مسائل در سطوح مختلف نظام تربیتی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha