جوانان جذابیتی در برنامه‌های مؤسسات قرآنی نمی‌بینند
کد خبر: 4089558
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶
عوامل جذب نسل جدید به قرآن / ۲۴

جوانان جذابیتی در برنامه‌های مؤسسات قرآنی نمی‌بینند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های چهارمحال بختیاری با بیان اینکه جوانان به مؤسسات قرآنی می‌آیند اما جذب نمی‌شوند، گفت: باید مباحث قرآنی را به صورت جذاب ارائه کنیم.

مرتضی رفیعی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌ بختیاریمرتضی رفیعی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌ بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به راهکارهای جذب نسل جدید به فعالیت‎‌های قرآنی گفت: باید مباحث قرآنی را به صورت جذاب ارائه کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی چهارمحال‌ بختیاری با بیان اینکه نوجوانان در برنامه مؤسسات قرآنی جذابیتی نمی‌بینند، اظهار کرد: آنها برای شرکت در کلاس‌هایی مانند آموزش زبان هزینه می‌کنند و با دیدن جذابیت خود به خود جذب می‌شوند اما متأسفانه در مباحث قرآنی به این بعد توجهی نشده است. باید برنامه‌های سخت‎‌افزاری و نرم‎‌افزاری بسیار خوبی برای قرآن تدوین کنیم که جوانان وقتی در کلاس‎های قرآن شرکت کردند به این جلسات جذب شوند؛ باید بازخوردی ببینند که اگر این بازخورد را نبینند متأسفانه جذب نمی‌شوند.

رفیعی با تصریح اینکه نسل جوان امروز واقعاً نیازمند است که در سطوح مختلف کار تربیتی انجام دهیم که بهترین مکان برای آن مدارس است، افزود: اگر بتوانیم معلمان قرآن خود را وارد مدارس کنیم و به خصوص از سطح ابتدایی شروع کنیم و برای آن‌ها کارهای تربیتی انجام دهیم بسیار خوب به نتیجه می‌رسیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال بختیاری یادآور شد: در بحث فتنه‌هایی که قابل پیش‌بینی هم نیست و مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که اکثراً نسل جوان هستند چراکه کار تربیتی خوب انجام نشده است.

وی در پایان با ذکر این نکته که ما فقط روی یکسری از مباحث قرآنی خاص متمرکز می‌شویم و کار می‌کنیم و دشمن به خوبی کار و هجمه وارد می‌کند، اظهار کرد: ما باید توجه داشته باشیم که جوان امروز با جوان ۲۰ سال پیش بسیار متفاوت است و نیازهای بسیاری دارد و باید بتوانیم آن‎‌ها را برطرف کنیم تا در این زمینه موفق شویم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha