استانداردسازی یک فریضه دینی و فقهی است
کد خبر: 4089516
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

استانداردسازی یک فریضه دینی و فقهی است

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی و سبک زندگی اسلامی، استانداردسازی یک فریضه دینی و فقهی است، گفت: باور ما این است که نشان استاندارد یک نشان مقدس است زیرا در حیات، زندگی و حفظ نفوس مردم می‌تواند مؤثر باشد.

مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استانداردبه گزارش ایکنا از قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در دیدار با آیت‌الله سعیدی که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه سازمان استاندارد از سازمان‌های مهم و کلیدی کشور است که در تمام شئون زندگی مردم آثاری فراوان دارد، اظهار کرد: سازمان ملی استاندار ۵ مأموریت راهبردی را در دستور کار دارد که عبارت از نظام استانداردسازی کشور، نظام تأیید صلاحیت کشور، نظام انطباق کشور، نظام ارگان نیازهای اساسی کشور و نظام حلال کشور است.

وی با بیان اینکه دولت مردمی با رویکرد تحولی کار خود را شروع کرده است، افزود: حوزه مأموریت‌های این سازمان ناظر بر مرجعیت تمام کالاها و خدماتی است که به کشور وارد می‌شود و یا از کشور صادر می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نظارت ما یک نظارت استصوابی است، گفت: نگاه رئیس جمهور اعتبار بخشی به نشان استاندارد است به صورتی که این نشان برای هر ایرانی معتبر و ارزشمند باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی و سبک زندگی اسلامی ما استاندارد را یک فریضه می‌دانیم که پایه دینی و فقهی دارد، تصریح کرد: باور ما این است که نشان استاندارد یک نشان مقدس است زیرا در حیات، زندگی و حفظ نفوس مردم می‌تواند مؤثر باشد.

اسلام‌پناه افزود: ما در دوره جدید تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم فساد ستیزی، استفاده از جوانان پاکدست، انقلابی و ارزشی و رجوع به مدیریت علمی و احکام اسلامی را در سازمان استاندارد تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه با کمک شورای فقهی حلال سازمان ملی استاندارد توانستیم نظام نامه نشان حلال را طراحی و ابعاد و بازار حلال را بررسی کنیم، گفت: ما در مجموعه سازمان‌های استاندارد کشورهای اسلامی عضویت فعال داریم و در آخرین اجلاسیه و مجمع عمومی سازمان ملی استاندارد که با حضور ۲۸ کشور دنیا برگزار شد علاوه بر تحریم‌های ظالمانه توانستیم از جایگاه انصاف و عدالت و حقانیت از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کنیم.

انتهای پیام
captcha