مصونیت فرهنگی کشور در گرو بهادادن به فناوران و مبتکران است
کد خبر: 4088773
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
امام‌جمعه موقت بیرجند:

مصونیت فرهنگی کشور در گرو بهادادن به فناوران و مبتکران است

امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: جوانان دانشمندان فناور و مبتکر زیادی در کشور داریم که اگر به آنان میدان دهند، می‌توانند به کشور مصونیت بدهند بدون آنکه به زندگی و کسب و کار مردم آسیب برسد.

حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسین مختاری، امام‌جمعه موقت بیرجند، امروز ۸ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به ضرورت رعایت تقوای در همه ابعاد زندگی، اظهار کرد: امام علی(ع) در کلام کوتاهی مقایسه ای میان مجاهد شهید و فرد عفیف و پاکدامن کرده و عفیف را کمتر از مجاهد شهید نمی‌شمرد و می‌فرماید: «مجاهد شهید راه خدا اجر و پاداشش بیشتر از کسی نیست که قدرت بر گناه دارد اما خویشتن داری می‌کند. این فرد عفیف و خویشتن دار نزدیک است که فرشته‌ای از فرشتگان خدا شود».

امام‌جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حجاب، رعایت محرم و نامحرم و تشکیل خانواده موجب حفظ عفت فردی و عمومی است، گفت: با توجه به این احکام قرآن امر فرموده که به سمت بی بندوباری‌های جنسی نروید چون به ذلت و خاری دنیا و آخرت منجر می‌شود.

وی اعمال قانون را آخرین مرحله دانست و تصریح کرد: ۲۵ نهاد از ۲۷ نهاد مربوطه به این امر، فرهنگی هستند که باید کارهای لازم را قرار دهند تا کار به اقدامات سلبی نکشد.

مختاری با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، تصریح کرد: غربت اهل بیت(ع) رنج آور است اما آنچه مایه امید و شادمانی است؛ این است که از نسل آنان امروز حضرت مهدی(عج) حاضر است.

امام‌جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه با تسلیم نمی‌شود زمینه ساز ظهور شد، گفت: باید با مقاومت در مقابل مستکبرین زمینه ظهور را فراهم کرد و ما عهد می‌بندیم که هرگز اجازه ندهیم پای صهیونیست و معاندان و استکبار به کشور امام زمان(عج) باز شود.

وی با گرامیداشت هفته ناجا و قدردانی از نیروهای مظلوم و خدوم نیروی انتظامی، گفت: امیدواریم پلیس با اقتدار، اخلاق‌ و مردم داری بیشتر همچون گذشته در خدمت‌گذاری به مردم تلاش کنند و از فتنه‌های فتنه گران ناامید نشوند و بدانند مردم در مقابل فتنه‌گران هرگز نیروی انتظامی خود را تنها نخواهند گذاشت.

مختاری با اشاره به اینکه در فتنه‌ها باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و در جوانب این‌ حادثه بیشتر بیاندیشیم، اظهار کرد: فرهنگ ناب اسلامی، اعتماد به ولایت و مردم از نقاط قوت است و همیشه فتنه‌ها با حضور مردم پایان می‌یابند اما باید نقاط قوت را تقویت کنیم.

امام‌جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دشمن خیال می‌کند مردم ضدانقلاب و نظام اسلامی شدند و می‌خواهد موج سواری کند اما مردم هوشیار هستند، افزود: جا دارد مسئولان به پاس حضور این مردم، صادقانه و شبانه روزی به آنان خدمت کنند و حرف دل مردم را بشنوند و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی مرکز نقاط ضعف ما است و دشمن امید بسته است تا از این طریق اهداف شوم خود را به پیش ببرد، گفت: جوانان دانشمندان فناور و مبتکر زیادی در کشور داریم که اگر به آنان میدان دهند، می‌توانند به کشور مصونیت بدهند بدون آنکه به زندگی و کسب و کار مردم آسیب برسد.

مختاری با بیان اینکه در بخش نخبگان و روشنفکران هم متاسفانه ضعف‌هایی داشتیم و برخی شاید ندانسته در زمین دشمن بازی کردند که باید در فضای آرام دور از فتنه با برگزاری مناظرات تلویزیونی و کرسی‌های آزاد اندیشی حقایق روشن شود که دشمن از آنان سوء استفاده نکند، تصریح کرد: از قوه قضاییه درخواست داریم با مزدوران منافق و تجزیه طلبانی که منطق و کار فرهنگی در برابر آنان جواب نمی‌دهد، برخورد پشیمان کننده‌ای داشته باشند که دوباره جرأت نکنند اقدامات خود را تکرار کنند.

امام‌جمعه موقت بیرجند با بیان اينکه یکی دیگر از نقاط ضعف ما نوجوانان و دخترانی بودند که در اغتشاشات اخیر فریب دشمن را خوردند، ادامه داد: ما مقصر هستیم و باید خانواده‌ها و آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی مراقب باشند و گره‌های ذهنی این قشر جامعه را باز کنند و ذهن آنان را نسبت به معارف اسلام ناب روشن کرده و دوست و دشمن را به آنان بشناسانند.

وی یادآور  شد: برخی سلبریتی‌ها در این فتنه فریب خوردند و صدا وسیما و بخش‌های مختلف لازم است بر کسانی که در تلویزیون چهره می‌کنند به لحاظ داشتن فرهنگ، وطن دوستی و عرق ملی و دینی مدیریت داشته باشند تا اینگونه وطن فروشی نکنند.

انتهای پیام
captcha