جهاد رزمندگان دفاع مقدس سبب تحولات سرنوشت‌ساز در جهان شد
کد خبر: 4088693
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

جهاد رزمندگان دفاع مقدس سبب تحولات سرنوشت‌ساز در جهان شد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انقلاب اسلامی، جامعه بشری را از تنگنای استکبار خارج کرد و جهاد رزمندگان دفاع مقدس در میدان رزم سبب تحولات سرنوشت‌ساز در جهان شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند، امروز ۷ مهرماه در همایش تجلیل از مجاهدان هشت سال دفاع مقدس (خط مقدمی‌ها) در بیرجند افزود: توفیق و سعادتی که شما در یک آزمایش الهی به دست آوردید از نوع مسائلی نیست که با ارقام، قلم و بیان گفته شود زیرا سرنوشت نوع بشر در کره زمین به دست شما تغییر کرد و در گذر زمان این مطلب ثابت شد.

وی گفت: شکلی که نیم کره شرقی و غربی به خود گرفته بود به تعبیر شهید علامه مطهری دو بال مقراض بود که اسلام را می‌خواستند قیچی کنند اما در بُرد شرق و غرب، به تعبیر امام خمینی (ره) در یک مقطع خاص، شوروی سابق گول خورد و از بین رفت که بعد اینها اتفاق افتاد یعنی جهان یکسره شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بعد از نابودی بلوک شرق، جهان به سمت یکسره شدن به طرف آمریکا بود و آنچه جلوی آن را گرفت، انقلاب اسلامی و هشت سال جهاد رزمندگان که غرب را در اعلام پایان تاریخ ناکام گذاشت و جهان را از یک تنگنای بسیار خطرناک خارج کرد، امروز شما شاهد تحولات سرنوشت‌ساز هستید که گذر زمان را به نفع انقلاب اسلامی کرده است.

وی گفت: آنچه در آن مقطع مانع از یکسره شدن کار شد انقلاب اسلامی، جهاد و رزم شما رزمندگان اسلام بود زیرا سلطه تفکر لیبرال مستبد به‌گونه‌ای است که بعد از آن به هیچ طیفی و فردی اجازه هیچ حرکتی را نمی‌دهند و جلوی تغییر و تحولات را می‌گیرند.

عبادی افزود: تمام این مسائل پشت پرده دارد و در تقدیر الهی به گونه‌ای تنظیم شده است که از قبل نزد اهلش مشخص بوده و ما آنچه در ظاهر می‌دیدیم اما پشت قضیه اراده پرودگار است لذا آنها که قلب صافی داشتند و از عرفان معنوی صحیح برخوردار بودند از خیلی قبل‌ این مساله را می‌گفتند و مکتوب کرده بودند.

وی اظهار کرد: امام راحل در کتاب کشف‌الاسرار که سال ۱۳۲۰ نوشته شده این مطلب را تصریح می‌کند انقلابی به وجود می‌آید و اوضاع را تغییر می‌دهد و در مجله نور دانشی که سال ۱۳۲۵ نوشته شد، عنوان می‌شود ایران محبوب خداست و در آنجا تصریح می‌کند که به‌زودی در ایران انقلابی شکل می‌گیرد که مقابل استکبار می‌ایستد.

امام جمعه بیرجند گفت: در دوران بعد از سال ۱۳۴۲ که امام راحل تعبید شد، ایشان یک استاد عارف و واصل داشت آقا شیخ محمدعلی شاه‌آبادی عارف واصل و عالم کامل که امام را پرورش داده است اما وقتی به عراق رفت یکی از آقازاده‌های این استاد به تبعیدگاه امام آمد و گفت خوابی دیدم آن را تعبیر کنید؛ عنوان شد در خواب دیدم در اهواز هستم و درختان خرما سوخته است که امام فرمودند پدر شما به من گفت به‌زودی انقلابی حاصل خواهد شد و بعد از آن جنگی رخ می‌دهد و در آن جنگ درختان خرما خواهد سوخت.

عبادی به شکست فتنه‌های متعدد دشمنان برای نابودی نظام اسلامی اشاره کرد و خطاب به رزمندگان دفاع مقدس، گفت: خداوند شما را اعلای کلمه حق و در ابطال کلمه باطل به کار گرفته است و هیچ ارزشی از این بالاتر نیست.

وی بیان کرد: شهادت بالاترین مقام است اما مقام کسی که در انجام به وظیفه و عشق به خدا به صحنه جهاد برود و دشمن را ناکام کند و بازگردد و تا آخر عمر بر آن موضع حق بماند، بالاتر است.

در این همایش ۸۰ نفر از رزمندگان پیشکسوت نیروهای مسلح (خط مقدمی‌ها) تجلیل شدند و ۶ نفر هم به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام
captcha