ضرورت معرفی و تبیین سیره شهدا به نسل امروز
کد خبر: 4088661
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

ضرورت معرفی و تبیین سیره شهدا به نسل امروز

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید براینکه پرچم ایثار و شهادت ضامن سربلندی و عزت ملت ایران است و پیشرفت نظام اسلامی در گرو برافراشته ماندن این پرچم در همه بخش‌هاست، گفت: امروز نسل جوان و نوجوان جامعه نیازمند معرفی و تبیین سیره شهدا هستند.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، امروز، 7 مهر، در دیدار با سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، به اهمیت فعالیت در این نهاد انقلابی اشاره و اظهار کرد: مسئولیت در بنیاد شهید دارای اهمیت بسیاری است. به برکت انقلاب اسلامی جریان ایثار و شهادت در کشور با شتاب در حال حرکت است و این امر باعث شده تا شاهد برکات بسیار در کشور، منطقه و جهان باشیم.

وی با بیان اینکه جریان ایثار و شهادت باعث می‌شود تا قله‌های رفیع عزت و عظمت به دست آید، ادامه داد: امروز پرچم‌داری جریان عظیم‌ ایثار و شهادت به دستان با کفایت مقام معظم رهبری است و این پرچم که نشئت گرفته از نهضت عاشوراست از امام خمینی(ره) به ملت رسیده و همچنان ادامه دارد.

دری نجف‌آبادی با تأکید براینکه پرچم ایثار و شهادت ضامن سربلندی و عزت ملت ایران است و پیشرفت نظام اسلامی در گرو برافراشته ماندن این پرچم در همه بخش‌هاست، اضافه کرد: ملت شهادت طلب هیچ‌گاه تسلیم دشمن نشده و شکست برای آنان معنایی ندارد و قطعاً دشمن نمی‌تواند اثرگذاری بر این ملت داشته باشد.

وی تصریح کرد: ارادت ویژه ملت ایران به شهدا و جریان ایثار و شهادت نشان از زنده بودن فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در جامعه دارد و این جریان باید همیشه پویا و زنده بماند. دشمن با فتنه‌افکنی به دنبال ضربه زدن به فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا جنگ شناختی و توطئه علیه جوانان را در دستور قرار داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران در پیچ بزرگ تاریخی با تأسی به فرهنگ ‌ایثار و شهادت موفقیت‌های بزرگ را کسب کرده و فتح قله‌های بلند در گرو الگوگیری از این فرهنگ و نهادینه کردن آن در همه بخش‌هاست. شهدا الگوهای واقعی و الهام‌بخش هستند که باید به خوبی برای نسل جوان معرفی شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان اظهار کرد: امروز نسل جوان و نوجوان جامعه نیازمند معرفی و تبیین سیره شهدا هستند. ترویج و تزریق این فرهنگ در جامعه باید گسترش پیدا کند و برای انجام این مهم نیازست بنیاد شهید به کمک سایر دستگاه‌ها در این راستا گام‌های بلندی بردارد.

انتهای پیام
captcha