ضرورت ترویج نماز با افزایش قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت افزایی
کد خبر: 4088645
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

ضرورت ترویج نماز با افزایش قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت افزایی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: باید کاری کنیم که خروجی نمازها افزایش قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت افزایی جوانان باشد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۷ مهرماه در جلسه شورای اقامه نماز استان، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، اظهار کرد: این توقع از همه دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز عمومی، حوزه‌های فرهنگی و سایر حوزه‌ها است که ترویج نماز را وظیفه خود بدانند.

وی تصریح کرد: ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور افراد در نماز جماعت، اولین قدم است و این وظیفه ماست که به گونه‌ای اقدام کنیم که نماز جماعت ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و بوستان‌ها با صفوف منسجم و با جمعیت زیاد برگزار شود.

استاندار با تأکید بر اصل حضور قلب و توجه به نماز ، یادآور شد: اگر چه ایجاد شرایط در بحث برپایی نماز جماعت مهم است، اما بخش نازله و در درجه دوم است، موضوع مهمتر ایجاد تفکر و توجه در نماز است.

قناعت بیان کرد: ما باید به گونه‌ای اقدام کنیم که جوانان، دانش آموزان و دانشجویان مان با تفکر و توجه حضور پررنگ و جدی در نماز داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث ایجاد رغبت برای حضور در نماز، دبیران، اساتید و ائمه جماعت نقش بسزایی دارند و بسیار تأثیرگذارند.

استاندار خراسان‌جنوبی با طرح این سؤال که محصول و نتیجه کار در برپایی نمازهای جماعت چیست، گفت: نماز خشک به تنهایی فایده‌ای ندارد بلکه باید کاری کنیم که خروجی نمازهای ما بالا بردن قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت افزایی جوانان باشد.

قناعت تصریح کرد: اگر نماز با بصیرت همراه نباشد، نمازخوان‌ها جلوی انقلاب می ایستند، اتفاقی که در جریان قیام عاشورا شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه همه باید پای کار بیایند و وظیفه خود را در بحث ترویج نماز انجام دهند، خاطرنشان کرد: آن کس که در این جریان، کار نهایی را انجام می دهد، امام جماعت است که می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد؛ امام جماعت باید با مخاطب شناسی و زمان شناسی نسبت به ترویج نماز و اقامه نماز با توجه اقدام کند.

استاندار اظهار کرد: شاخصه‌ها و ویژگی‌های تدین و دینداری به صورت فطری در جوانان ما وجود دارد اما تهاجم گسترده فرهنگی دشمن در این موضوع اثرگذار بوده و بر جوانان ما تأثیر گذاشته است؛ ما باید با تأثیر گذاری بر جوانان، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی تصریح کرد: جوانان ما اگر بدانند در جریان قحطی‌هایی که انگلیس در جنگ جهانی ایجاد کرد، ۱۰ میلیون ایرانی کشته شدند، قطعاً از انگلیس متنفر خواهند شد و به کذب بودن اخباری که رسانه‌های وابسته به آن منتشر می کنند، مطمئن خواهند شد.

استاندار، استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و خوش فکر، ابزارهای رسانه‌ای به روز و فضای مجازی در ایده پردازی و تولید محتواهای مناسب را از راهکارهای مؤثر در ترویج نماز عنوان کرد.

قناعت ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه والدین با موضوع شیوه های ترغیب کودکان به نماز نیز از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار اموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با تأکید بر هم افزایی همه حوزه‌ها در برپایی اجلاس نماز با کیفیت هر چه بیشتر، اظهار کرد: هفتمین اجلاس نماز استان باید باشکوه و ایده آل برگزار شود؛ حضور حجه الاسلام والمسلمین قرائتی به غنای این جلسه خواهد افزود.

گفتنی است؛ در این جلسه، دستگاه‌ها به ارائه گزارش هایی درخصوص تأمین زیرساخت‌ها در بحث برپایی نماز جماعت پرداختند. برپایی هفتمین اجلاس نماز استان با عنوان "خانه، مسجد، مدرسه، نماز" از دستورکارهای این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha