موضوعات مهم روز در وقف دیده شود
کد خبر: 4088521
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

موضوعات مهم روز در وقف دیده شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ازدواج و تأمین جهیزیه و مسکن از موضوعات مهم روز جامعه است که انتظار می‌رود در بحث‌ نیت‌های جدید وقف مورد توجه قرار گیرد.

نمایشگاه وقف در بیرجندسید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته ۶ مهرماه در حاشیه برنامه بازدید از نمایشگاه وقف اظهار کرد: وقف یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است که اگر در راستای مسائل روز جامعه مورد توجه واقع شود به حل مشکلات کمک بزرگی می‌کند. 

وی با اشاره به وجود غرفه لوازم التحریر در نمایشگاه وقف گفت: یکی از مشکلات اساسی در آستانه شروع سال تحصیلی قیمت لوازم التحریر است که این نمایشگاه در عرضه ملزومات با قیمت پایین تر از بازار کمک خوبی به خانواده‌ها می‌کند. 

معاون استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: بهترین کار خیر کمک به دانش آموزان کم بضاعت است و این موضوع نیاز به اطلاع رسانی از سوی رسانه‌ها دارد. 

وی با اشاره به لزوم توجه واقفان به نوع نیت بیان کرد: گاهی وقف ها با نیات کلی هستند لذا دست متولی در اجرای نیت باز تر است اما وقتی یک عنوان خاص برای نیت وقف مشخص شود، درآمدهای آن نمی‌تواند برای امور مشابه هزینه شود. 

طالبی بر ضرورت مشاوره دادن واقفان جدید در راستای حرکت به سمت نیازهای روز جامعه از جمله ازدواج و مسکن جوانان تأکید کرد. 

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اعزام روحانی به مناطق آسیب پذیر در روستاها نیز موضوعی است که می‌تواند با استفاده از ظرفیت وقف، تقویت شود، یادآور شد: آرامگاه برخی امامزادگان در استان مهجور واقع شده که انتظار می‌رود اداره کل اوقاف و امور خیریه با کمک خیران در توسعه بارگاه این امامزادگان تلاش کند.

طالبی گفت: ازدواج و تأمین جهیزیه و مسکن از موضوعات مهم روز جامعه است که انتظار می‌رود در بحث‌ نیت‌های جدید وقف مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: از آنجایی که وقف یک مقوله گسترده است و بیش از 15 هزار نیت وقف در استان داریم تلاش شده با برپایی این نمایشگاه دستاوردهای وقف در استان را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: در این نمایشگاه 9 غرفه شامل محصولات و برنامه های فرهنگی، عملکرد بهره وری، حمایت وقف از مشاغل دانش بنیان، فعالیت‌های قرآنی و گزارش عملکرد سالانه در حوزه حقوقی برپا شده است؛ این نمایشگاه تا 11 مهرماه در ضلع شرقی امامزادگان باقریه برپا خواهد بود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ثبت 29 وقف جدید در سال جاری خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود در دهه وقف نیز تعداد وقف های جدید افزایش یابد.

نمایشگاه دستاوردهای وقف، امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی در محل امامزادگان باقریه(ع) بیرجند گشایش یافت.

انتهای پیام
captcha