توانمندسازی جریان‌های قرآنی کرمان از سوی مؤسسه راه قرآن
کد خبر: 4088460
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

توانمندسازی جریان‌های قرآنی کرمان از سوی مؤسسه راه قرآن

مدیرعامل مؤسسه راه قرآن کرمان از شناسایی افراد علاقه‌مند به آموزش و تبلیغ قرآن در سطح استان کرمان خبر داد تا پس از توانمند کردن این افراد در حوزه آموزش تخصصی قرآن به مناطق محروم شهر کرمان و دیگر شهرستان‌های استان اعزام شوند.

قرائت قرآنمحمدعلی مشهدی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت راه قرآن استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های اخیر این مؤسسه بیان کرد: شناسایی و توانمندسازی جریان‌های قرآنی در استان به ویژه شهر کرمان را در دستور کار قرار دادیم و یک سری فعالیت‌های قرآنی را در چندین محله حاشیه‌نشین شهر کرمان و برخی محلات دیگر شهرستان‌های بزرگ استان آغاز کردیم. در این فعالیت، گروهی از جوانان علاقه‌مند به قرآن کریم که تا به حال به عرصه‌های تخصصی قرآنی ورود پیدا نکردند، تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: با اعزام افراد این گروه به نقاطی که در آن‌ها فعالیت قرآنی بسیار کم یا ضعیف هست، این مناطق را تقویت می‎کنیم. درواقع مربیان جدیدی را به جامعه قرآنی استان معرفی می‌کنیم.

مشهدی اظهار کرد: به عنوان مثال در شهر کرمان محلات بنی‌هاشم، شهرک شهید همت، شهرک 14 معصوم(ع) و قلعه‌محمود جزو محله‌های کمتر برخوردار هستند که به تازگی در محله قلعه‌محمود، خانه‌ای برای برپایی امور قرآنی اهدا شده است و پس از بازسازی در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد. در استان نیز در مناطق محرومی نظیر منوجان، رودبار و زه‌کلوت با کمک اهالی این مناطق برنامه‌هایی را در حال طرح‌ریزی هستیم.

انتهای پیام
captcha