امام رضا (ع) برنامه کاملی برای هدایت به جهانیان ارائه داد
کد خبر: 4088246
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

امام رضا (ع) برنامه کاملی برای هدایت به جهانیان ارائه داد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام رضا (ع) الگوی کامل و دلسوز برای امت اسلامی بود، گفت: ایشان برنامه کاملی برای هدایت به جهانیان ارائه داد.

امام رضا (ع)

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین قنبری، استاد حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز، ۵ مهرماه، در برنامه هدایت مشعلی، با بیان اینکه امام رضا (ع) ویژگی‌های الگو را به جامعه معرفی کرده است، اظهار کرد: انسان کمال‌گرا برای خروج از حیرانی به امام، الگو و اسوه نیازمند است‌.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) همانند سایر ائمه راهروی کاملی برای جامعه بود، افزود: امام به عنوان همراه شفیق، رفیق، پدر مهربان برای امت است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه امام رضا (ع) همانند سایر ائمه با دلسوزی و مهربانی همانند جامعه اسلامی را به اعمال نیک و خداشناسی هدایت کرد، ادامه‌ داد: امامان دلسوز امت هستند.

قنبری به روایتی از یونس بن عبدالرحمن اشاره‌ کرد و ادامه‌ داد: هنگامی که افرادی به بدگویی از این یار ارزشمند امام رضا (ع) پرداختند، این حضرت خطاب به این شخصیت برجسته فرمود: «ای یونس غمگین نباش؛ چراکه این گونه صحبت‌ها اهمیتی ندارد، چون امامت از تو راضی و خشنود است. ای یونس معارف الهی را در حد ظرفیت مردم بیان کن». می‌ببنید هنگامی که انسان به بصیرت می‌رسد و امام خود را می‌شناسد، دیگر نگرانی و هراس ندارد؛ چرا که راه درست را تشخیص داده و امامش از او خشنود است.

این مبلغ دینی با بیان اینکه امام رضا (ع) ‌نحوه صحبت را با عوام و دانشمند را به خوبی می‌دانست، ابراز کرد: این شخصیت بزرگوار زبان مردم، فکر و نیاز مردم را می‌فهمید. در واقع به اندازه فهم و درک امت صحبت می‌کرد و این نشان‌دهنده فضیلت، آگاهی و علم این راهرو الهی بود.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) با گفت‌وگو، مناظره و مباحثه مسائل اعتقادی بین مردم را حل می‌کرد، تصریح کرد: شیطان و شیطان‌صفتان برای انسان‌های بی‌برنامه می‌ریزند، ولی امت اسلامی نگران ندارد؛ چرا که برنامه‌های مارا امام رضا (ع) و سایر امامان (ع) در سیره خود مشخص کرده‌اند.

این محقق دینی با تاکید بر گفت‌وگو، مناظره و مباحثه مسائل و دوری از آشوب و هرج و مرج، تشریح کرد: تمام ائمه الخصوص علی ابن موسی الرضا (ع) شیوه سخن و زبان هر فرقه را می‌دانست و به زبان هر ملتی مسلط بود.

این کارشناس دینی با اشاره به سیره رفتاری و اخلاقی امام رضا (ع) ایشان را الگوی کامل برای هدایت انسان دانست و خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) هنگامه خواب و بیداری قرآن می‌خواند، مدام استغفار می‌کرد و همواره شیوه درست عبادت و برخورد با مردم را با اعمالش به امت می‌آموخت‌.

انتهای پیام‌

انتهای پیام
captcha