ورود بیش از ۴ میلیون زائر به مشهد
کد خبر: 4088066
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

ورود بیش از ۴ میلیون زائر به مشهد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) از ورود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر به مشهد تا پایان شب گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضویحجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درباره آمار ورودی زائران به مشهد، اظهار کرد: هم‌زمان با آخر ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) تا پایان شب گذشته، 4 میلیون و 200 هزار زائر وارد مشهد شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ظرفیت مراکز اسکان رسمی، موقت و اضطراری در مشهد تا 64درصد و ظرفیت مراکز اقامت رسمی 90درصد تکمیل شده است.

گنابادی‌نژاد افزود:87درصد زائران از طریق جاده وارد مشهد شده‌اند و تمهیدات لازم برای بازگشت زائران انجام شده است. تقاضای ما از زائران خارج از استان این است که قبل از آغاز سفر بلیط بازگشت خود را نیز از همان شرکت اتوبوسرانی که با آن سفر می‌کنند تهیه کنند تا برای بازگشت با مشکلی مواجه نشوند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تلفن 05137045 برای پاسخگویی به زائران به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به‌ویژه در حوزه اسکان نیز است.

وی اظهار کرد: با توجه به گستردگی حضور زائران در مشهد تقاضا داریم، زائران قبل از سفر به مشهد اسکان خود را نیز تعیین تکلیف کنند تا هنگام ورود به مشهد مشکلی برایشان به وجود نیاید.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه تمهیدات مختلف در حوزه حمل‌ونقل پیش‌بینی شده است، بیان کرد: در راستای تسهیل بازگشت زائران نیز وزارت راه و شهرسازی متعهد شده تا 1500 دستگاه اتوبوس بفرستد، همچنین در این خصوص چهار رام قطار اضافه شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص ناوگان هوایی نیز گفت: در بحث ناوگان هوایی هم افزایش ناوگان داشته‌ایم، اما کل زائرانی که از طریق هوایی به مشهد سفر کرده‌اند، 2درصد است.

انتهای پیام
captcha