هشدار درباره نهادینه شدن اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی
کد خبر: 4087517
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

هشدار درباره نهادینه شدن اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی

یک گزارش تازه هشدار می دهد که اسلام‌هراسی همچنان در سرتاسر اروپا در حال افزایش است و چند کشور در این قاره قوانینی را تصویب کرده‌اند که می‌تواند این پدیده را در اروپا نهادینه کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل ایست مانیتور، گزارش اسلام‌هراسی در اروپا 2021، هشدار می‌دهد که اسلام‌هراسی همچنان در سرتاسر اروپا در حال افزایش است و برخی کشورها با تصویب قوانینی این پدیده را در اروپا نهادینه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، اسلام هراسی همانند سال‌های قبل همچنان مشکلی حاد در سرتاسر این قاره است. این گزارش می‌گوید کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه مراکز اصلی نفرت علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی هستند.

این گزارش می‌افزاید: علاوه بر این کمپین‌های ضد مسلمانان از سوی جریانات راست افراطی در کشورهای عضو اتحادیه اوپا تبعیض علیه افراد و جوامع را ترویج می‌کنند. این گزارش که بر روی 27 کشور اروپایی متمرکز است و با کمک 35 استاد دانشگاه و کارشناس در این زمینه تدوین شده است.

این گزارش هشدار می‌دهد که جریانات قدرتمندی در اروپا سرمایه‌گذاری کمی در مبارزه علیه اسلام‌هراسی و تلاش بیشتری برای عادی سازی اسلام هراسی کرده‌اند.

این گزارش آمده است: اسلام‌هراسی توسط لیبرال دموکراسی‌هایی مانند اتریش، دانمارک و فرانسه عادی و نهادینه‌سازی شده است که هشداردهنده است.

این گزارش جدای از موارد اسلام‌هراسی در سراسر اروپا، موارد تبعیض سازمان‌یافته که مسلمانان با آن روبرو هستند در همه جنبه‌های زندگی از استخدام تا خدمات پزشکی، آموزش و سیستم قضایی را با جزئیات ذکر کرده است.

در این گزارش آمده است که در سال گذشته هزار و 61 مورد جرایم ناشی از اسلام‌هراسی در اتریش ثبت شده است. بیشتر این موارد (68 درصد) آنلاین بوده است و 32 درصد آن در اماکن عمومی رخ داده است.

در فرانسه 213 مورد جرم ناشی از اسلام‌هراسی در سال 2021 رخ داده است. از این میان نیمی از جرایم مربوط به تخریب عبادتگاه‌ها، مراکز فرهنگی و قبرستان‌های مسلمانان بوده است.

در آلمان هم 732 مورد جرم ناشی از اسلام‌هراسی در این سال رخ داده است که 54 مورد حمله به مساجد و 43 مورد حمله به مسلمانان رخ داده است.

در انگلیس موارد ثبت شده اسلام‌هراسی در سال 2021 شاهد 9 درصد افزایش بوده است که 45 درصد از کل جرایم مربوط به تنفر دینی در این کشور را شامل می‌شود. در این کشور تعداد این جرایم در ده سال اخیر، 291 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha