اربعین مکمل حماسه عاشوراست
کد خبر: 4085826
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

اربعین مکمل حماسه عاشوراست

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اربعین مکمل حماسه عاشوراست و باید همانند آن روز عظیم گرامی داشته شود.

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، 24 شهریور در آئین عزاداری اربعین سیدالشهدا(ع) که در نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران برگزار شد، با ارایه این مطلب که خدمت به خانواده‌های معظم شهدا مهم و ضروری است و نباید با این خانواده‌ها برخورد به دور از کرامت انسانی داشت، اظهار کرد: برخورد نادرست با خانواده‌های شهدا برخوردی یزیدی است، امنیت،‌ عزت،‌ آرامش و اقتدار ایران اسلامی را مدیون ایثار شهدا و خانواده های معظم این مردان خدایی هستیم.

وی با بیان اینکه تکریم خانواده‌های معظم شهدا مورد توجه همگان باشد، افزود: ممکن است در روال اداری با درخواست‌هایی غیر قانونی از سوی برخی از خانواده‌های شهدا مواجه شویم، حق نداریم برخورد نامناسب داشته باشیم، بلکه باید با صبوری به توجیه فرد متقاضی بپردازیم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به جایگاه اربعین و حساسیت دشمنان اسلام به این حماسه عاشورایی تصریح کرد: اربعین، حماسه‌ای مردمی در مقابل حماسه عاشورای حسینی است و دشمنان اسلام به جهت تبیین اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) هراسانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با ارایه این مطلب که اربعین شناسنامه اسلام است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام از مردم بیدار و هوشیار، فداکار با بصیرت ما هراس دارند،‌ امامین انقلاب به عنوان رهبران بیدار اسلامی، لرزه بر پیکر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی می‌اندازند. 

وی اظهار کرد: حضور ۲۵ میلیونی زائران اربعین حسینی در عراق حیرت دینا را برانگیخت، هرکس در این مراسم به نحوی خدمت می‌کند. عده ای به لحاظ مشکلات مالی توان اطعام ندارند و صرفاً برای غبارزدایی از پای زوار راهی کربلا می‌شوند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه اربعین مکمل حماسه عاشوراست و باید همانند عاشورا گرامی داشته شود، ادامه داد: عملکرد دولت ایران و عراق در مدیریت و تسهیل امر حضور زوار در پیاده‌روی اربعین شایسته تحسین است.

امام جمعه ساری تصریح کرد: به اذعان رسانه‌های خارجی حضور میلیونی در مراسم اربعین، پیام مقاومت را همراه دارد.

وی با ارائه این مطلب که مدیران و کارکنان باید به روحیه جهادی بیشتر توجه کنند تا مشکلات به موقع با همین امکانات موجود مرتفع شود، ادامه داد: تقویت روحیه جهادی در نهاد و دستگاه‌های اجرایی یکی از مهمترین پیام‌های اربعین است،.

آیت الله محمدی لائینی در پایان گفت: قرائت زیارت اربعین هم‌نوا با زائران پیاده اربعین در عراق، مورد توجه جاماندگان باشد.

انتهای پیام
captcha