درخواست استعفای رئیس اسلام‌ستیز کمیسیون حقوق بشر آلبرتا
کد خبر: 4085457
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

درخواست استعفای رئیس اسلام‌ستیز کمیسیون حقوق بشر آلبرتا

«تایلر شاندرو»، وزیر دادگستری آلبرتا، در پاسخ به نگرانی‌های سازمان‌های اسلامی کانادا، از رئیس کمیسیون حقوق بشر آلبرتا خواست استعفا دهد.

درخواست مسلمانان برای استعفای رئیس کمیسیون حقوق بشر آلبرتابه گزارش ایکنا؛ به نقل از سی بی سی، «کالین می»، رئیس کمیسیون حقوق بشر آلبرتا در ماه ژوئیه، پس از بازنشر  مطلبی درباره یک کتاب که  منتقدان آن را مروج اسلام‌هراسی می‌دانند، مورد انتقاد قرار گرفت.

می به دلیل یادداشتی که درباره کتاب «امپریالیسم اسلامی: یک تاریخ»، نوشته افرایم کارش مورخ اسرائیلی ـ بریتانیایی منتشر کرد مورد انتقاد قرار گرفت. او در این یادداشت، موضع اسلام‌هراسانه کارش مبنی بر اینکه اسلام دینی ذاتاً خشن است را تأیید کرد.

پس از آن می در بیانیه‌ای اعلام کرد که متعهد به دیدار با جامعه مسلمان آلبرتا است تا درباره تجربیات زندگی آنها در آلبرتا بیشتر بداند و برای غلبه بر تبعیض علیه جامعه اسلامی تلاش کند.

با این حال، نامه سرگشاده‌ای که توسط 28 سازمان مسلمان مستقر در آلبرتا منتشر شده است، نشان می‌دهد که می دیداری با رهبران مسلمان نداشته است.

جوزف داو، مسئول بخش رسانه‌ای وزیر دادگستری آلبرتا در بیانیه‌ای گفت: با دریافت نامه، شاندرو، وزیر دادگستری آلبرتا از آقای می درخواست توضیح کرد. وی پس از بررسی توضیحات، خواهان استعفای می شده است.

سی بی سی روز دوشنبه درخواست مصاحبه با می یا نماینده کمیسیون حقوق بشر آلبرتا را مطرح کرد؛ اما پاسخی دریافت نکرد. این کمیسیون در ماه ژوئیه به این رسانه گفت که سیاست این کمیسیون، مانع از مصاحبه رئیس آن با رسانه‌ها به منظور حفظ بی طرفی می‌شود.

سعید عمر، سخنگوی شورای ملی مسلمانان کانادا گفت که پس از اعلام تعهد می به همکاری با جامعه، رهبران مسلمان تاریخ‌هایی را برای دیدار با می پیشنهاد کردند که او رد کرد. عمر گفت که می هرگز به درخواست آنها مبنی بر پیشنهاد تاریخ‌های مناسب پاسخ نداد.

عمر افزود که در پی جنجال اولیه، شورای مسلمانان کانادا همچنین متوجه شد که می با ارسال نامه‌هایی تهدید به اقدام قانونی علیه آنها کرده است.

وی افزود: در زمانی که حملات گستاخانه به مسلمانان در آلبرتا، به ویژه هدف قرار دادن زنان مسلمان سیاه‌پوست با حجاب، افزایش یافته است، تصمیم می برای تهدید به شکایت از منتقدانش، در حالی که همزمان پیشنهاد همکاری با جوامع مسلمان آلبرتا را پیشنهاد می‌کند، فوق‌العاده تکان‌دهنده بوده است.

انتهای پیام
captcha