مسابقات سراسری قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4085181
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

مسابقات سراسری قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران در کرمان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی آموزشی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از برگزاری سی‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: این مسابقات ویژه گروه سنی ۱۳ سال به بالا برگزار می‌شود.

سی‌ و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر

احمدعلی آزادوار، معاون فرهنگی آموزشی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان از برگزاری سی‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: این مسابقات ویژه گروه سنی ۱۳ سال به بالا و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ(۵ ، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل)، قرائت تحقیق، مفاهیم و تفسیر در نظر گرفته شده است. مسابقات کتبی مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات برگزار شده است و مرحله استانی نیز در آبان‌ماه و مرحله کشوری در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آموزشی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان افزود: به دلیل تعداد زیاد متسابقین در رشته قرائت تحقیق مرحله شهرستانی و استانی سی‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته قرائت تحقیق همزمان در یک روز برگزار خواهد شد و در سنجش اولیه که در سطح شهرستان‌های استان انجام شد حدود ۶۰ نفر برای قرائت تحقیق در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۵۸ نفر در رشته تفسیر و ۱۲۸ نفر در رشته مفاهیم از استان کرمان در این مسابقات شرکت می‌کنند، گفت: شرکت کنندگان در صورت کسب حد نصاب امتیازات می‌توانند در مرحله استانی مسابقات شرکت کنند و در پایان از هر رشته یک نفر در دو گروه بانوان و آقایان به مرحله کشوری سی‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن راه می‌یابد.

انتهای پیام
captcha