حضور ایران در هفتمین کنگره ادیان قزاقستان
کد خبر: 4084788
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
به ریاست حجت‌الاسلام ایمانی‌پور صورت می‌گیرد؛

حضور ایران در هفتمین کنگره ادیان قزاقستان

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیئتی بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی، فردا 21 شهریورماه، به قزاقستان سفر می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیئتی از جمهوری اسلامی ایران متشکل از حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری و زهرا رشید بیگی، رئیس گروه مسیحیت ارتدکس و پروتستان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به قزاقستان سفر می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن حضور در کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان در روزهای 22 تا 24 شهریورماه، به منظور هم‌افزایی و همبستگی و یافتن راهکار مناسب برای حل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با برخی نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف دیدار می‌کند.

وی علاوه بر دیدارهای رسمی و بازدید از مراکز علمی و فرهنگی قزاقستان،  با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در خصوص توسعه روابط فرهنگی و اجرایی‌شدن توافقات و تفاهمات فرهنگی دو کشور با مقامات قزاقستان، تبادل نظر خواهد کرد.

شایان ذکر است، کنگره هفتم رهبران ادیان جهانی و سنتی، 22 تا 24 شهریورماه جاری با حضور پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، کیریل، اسقف اعظم روسیه، ارباش، رئیس سازمان دیانت ترکیه و الله شکور پاشازاده، رئیس اداره مسلمانان قفقاز و سایر نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف برگزار می‌شود.

در این اجلاس، بیش از 130 رئیس هیئت از 60 کشور جهان از جمله نمایندگانی از اسلام، مسیحیت، یهودیت، شینتوئیسم، بودایی، زرتشتی، هندوئیسم و سایر ادیان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha