برپایی 5 موکب اربعینی از محل موقوفات در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4084653
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

برپایی 5 موکب اربعینی از محل موقوفات در خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: از محل موقوفات مرتبط با عزاداری ماه صفر و با کمک خیرین پنج موکب استان ویژه زائران پاکستانی و افغانستانی آماده خدمات‌رسانی هستند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای موضوع اربعین و برپایی موکب‌های اربعینی به‌طور خاص موقوفه ثبت شده‌ای در استان نداریم.

وی با بیان اینکه از محل موقوفات مرتبط با عزاداری ماه صفر و با کمک خیرین پنج موکب استان ویژه زائران پاکستانی و افغانستانی آماده خدمات‌رسانی هستند، افزود: این موکب‌ها از امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، امامزاده زید قاین، مسجد حضرت ابوالفضل، موکب امام رضا(ع) خضری دشت بیاض و امامزاده سیدعلی نهبندان هستند.

بخشی‌پور با اشاره به فعالیت 100 خادم در این موکب‌ها، تصریح کرد: مشاوره وقف از جمله وجوه مورد نیاز است که با کمک آن می‌توان به تناسب و اقتضای زمان موقوفاتی را انجام داد؛ به‌طور مثال موکب‌های اربعینی و یا هر موضوع دیگری که در آن جای کار بسیار است.

وی بیان کردذ: واقفان می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه و بهره‌گیری از مشاوره وقف به نیازهای جامعه آگاه شده و براساس آن وقفی را انجام دهند که این امر باعث خیر دنیا و آخرت خواهد شد، چراکه به مردم نیز خیر خواهد رساند.

انتهای پیام
captcha