جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهارمحال‌و‌بختیاری برگزار شد
کد خبر: 4083893
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهارمحال‌و‌بختیاری برگزار شد

جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهارمحال‌و‌بختیاری امروز، ۱۶ شهریورماه به منظور ساماندهی مسیر دسترسی گلزار شهدای گمنام شهرکرد و سورشجان برگزار شد.

موزه دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، عبدالعلی ارژنگ، فرماندار شهرکرد امروز ۱۶ شهریورماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای ساماندهی مسیر دسترسی گلزار شهدای گمنام شهرکرد و سورشجان اعتباری اختصاص پیدا نکرده است، گفت: سال گذشته اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام شهرکرد در دستور کار قرار گرفت، عملیات خاک‌ریزی و خاک‌برداری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات تا روزهای آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات خاک‌ریزی و خاک‌برداری مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام شهرکرد، عملیات احداث جوی و جدول توسط شهرداری انجام و برای ادامه کار به اداره‌کل راه و شهرسازی واگذار شود.

ارژنگ در پایان گفت: برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس شهرکرد امسال یک میلیارد تومان در کمیته برنامه‌ریزی اعتبار در نظر گرفته شده است و شهرداری شهرکرد نیز باید معادل این اعتبار به این پروژه اختصاص دهد.

اصلاح مسیرهای دسترسی به قبور شهدای گمنام شهرکرد

در ادامه، منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام در استان باید با محوریت فرمانداران و با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرای انجام می‌شد، اظهار کرد: باتوجه به بندهای قانونی در این خصوص، متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

ذوالفقاری افزود: عملیات اجرایی اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام در شهرکرد سال گذشته آغاز شد، اما این پروژه نیمه‌تمام است و در بقیه نقاط استان شاهد اقدام مؤثری نبودیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدای گمنام سورشجان و گهرو به سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری واگذار شده است، بیان کرد: باتوجه به عدم تخصیص اعتبار، نبود قرارداد کاری و بیمه، امکان ادامه کار توسط این سازمان وجود ندارد.

ذوالفقاری در ادامه با بیان اینکه در سال جاری برای احداث هشت یادمان شهدا در چهارمحال و بختیاری اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبار باوجود افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی افزایش نداشته است، همچنین برای احداث هشت یادمان دیگر هیچ اعتباری اختصاص پیدا نکرده است، فرمانداران می‌توانند از ظرفیت خیرین استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: ساماندهی گلزارهای شهدا در شهرهای شیخ‌شبان، وردنجان و دزک به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است و باید در اسرع وقت انجام شود.

شهر شهرکرد به تصویر شهدا مزین شود 

در ادامه علی عسگری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در فضاسازی شهری در مرکز استان، موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد غفلت واقع شده است، اظهار کرد: باید معابر و میادین شهر به تصاویر شهدا مزین شود و شهرداری و شورای شهر به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: طبق تأکید استاندار، تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و جایگاه این قشر در جامعه حفظ شود.

عسگری با بیان اینکه ۳۲ شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، بیان کرد: باید در این شهرک‌ها تابلوهای شهدا نصب شود، سازمان صمت این مسئله را پیگیری کند.

انتهای پیام
captcha