راه‌اندازی چهار موکب اربعین از محل نیات واقفان کردستانی
کد خبر: 4083789
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳

راه‌اندازی چهار موکب اربعین از محل نیات واقفان کردستانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از راه‌اندازی چهار موکب اربعین از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: این موکب‌ها در سطح شهرستان‌های سنندج، مریوان و بیجار راه‌اندازی شده است.

محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: چهار موکب اربعین از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش در سطح استان کردستان راه‌اندزی شده است.

وی افزود: این موکب‌ها از محل نیات موقوفات مرتبط با نیت عزاداری ایام شهادت سید الشهدا امام حسین(ع) دایر شده و به مدت ۱۵ روز از زائران و عزاداران اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از استقرار یکی از موکب‌ها در محور سنندج - کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: این موکب در راستای اجرای نیت موقوفات اهل سنت در خروجی شهر سنندج به سمت کرمانشاه (میدان جهاد) آماده شده و فعالیت خود را از امروز، ۱۵ شهریورماه آغاز کرده است.

وی ادامه داد: ۲ مورد از موکب‌ها در شهرستان مریوان راه‌اندازی شده که یکی در داخل شهر و یکی هم در مرز باشماق مستقر است، ضمن اینکه موکب داخل شهر مریوان علاوه بر پذیرایی، ظرفیت اسکان زائر را نیز دارد.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه چهارمین موکب نیز در جاده خسروآباد بیجار راه‌اندازی شده است، گفت: با اقدامات انجام شده موکب‌های دایر شده از ۱۵ تا ۳۰ شهریورماه به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران اربعین حسینی خواهند بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود موکب‌های اوقاف و امور خیریه استان در این ایام به صورت متوسط روزانه حدود ۶ تا هفت هزار پرس غذای گرم و همچنین شربت و میان وعده بین زائران پخش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: در استان کردستان بعد از مساجد، بیشترین نیت واقفان خیراندیش در وقف‌های خود مربوط به عزاداری و سوگواری ایام محرم و صفر است و این موکب‌ها نیز از محل همین نیات راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha