برگزاری مرحله شفاهی آزمون اعطای مدرک حفظ در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4082579
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

برگزاری مرحله شفاهی آزمون اعطای مدرک حفظ در چهارمحال‌وبختیاری

مرحله شفاهی هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان از ساعت ۸ امروز، ۱۱ شهریورماه و با حضور ۵۰ حافظ راه‌یافته به این مرحله در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شده است و تا عصر امروز ادامه دارد.

متسابق قرآنیبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مرحله شفاهی هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان از ساعت هشت امروز، ۱۱ شهریورماه و با حضور ۵۰ حافظ راه‌یافته به این مرحله در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شده است و تا عصر امروز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در جریان برگزاری این آزمون به خبرنگار ایکنا، گفت: مرحله شفاهی این آزمون امروز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت زمان‌بندی شده برای حضور هر حافظ در محل آزمون، با حضور ۵۰ حافظ متشکل از ۴۰ بانو و ۱۰ آقا در حال برگزاری است.

کارگر با اشاره به استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت داوران استانی در داوری این آزمون و با اشاره به اینکه تمامی داوران آزمون شفاهی از بانوان هستند، بیان کرد: خوشبختانه در مبحث داوری توانستیم از چهار داور با سابقه از استان بهره‌مند شویم. در این آزمون، مریم قاسمی و خورشید عباسی در بخش حُسن حفظ داوری می‌کنند و تهمینه رئیسی در بخش تجوید و زهرا سلیمی بنی در بخش وقف و ابتدا به داوری می‌پردازند.

کارگر با تأکید بر اینکه امسال برای نخستین بار تمام مراحل داوری در استان انجام می‌شود، گفت: در سال‌های قبل، بخش حُسن حفظ مرحله شفاهی آزمون در استان داوری می‌شد و صوت تلاوت‌ها برای داروی شدن در بخش‌های تجوید و وقف و ابتدا و صوت و لحن به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال می‌شد، اما امسال تمامی بخش‌ها در خود استان‌ داوری می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص فرآیند برگزاری آزمون، توضیح داد: حافظان ابتدا در بخش حُسن حفظ داوری می‌شوند و اگر نمره قبولی بگیرند، صوت تلاوت آنان برای داوران تجوید و وقف و ابتدا که در محل آزمون مستقرند پخش و داوری می‌شود؛ کسانی هم که در بخش حُسن حفظ نمره نیاورند تلاوت آنان در بخش دوم داوری نمی‌شود.

وی افزود: تمامی فُرم‌های ارزیابی و فایل‌های صوتی پس از اتمام آزمون به دبیرخانه مرکزی در دارالقرآن کشور ارسال می‌شوند تا بار دیگر از سوی کارشناسان بررسی و بازبینی شوند؛ نتایج نهایی طرح اعطای مدرک تخصصی حفظ در آبان‌ماه سال جاری به‌صورت همزمان و کشوری از سوی دارالقرآن کشور اعلام خواهد شد.

کارگر تصریح کرد: امسال در مجموع ۱۰۵ نفر از حافظان قرآن شامل ۸۶ بانو و ۱۹ آقا از استان در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل در طرح اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند که از این تعداد، ۵۰ حافظ به مرحله شفاهی راه یافته‌اند. در حفظ کل یک آقا و ۱۷ بانو، در حفظ ۲۰ جزء هفت آقا و هشت بانو و در حفظ ۱۰ جزء دو آقا و ۱۵ بانو حدنصاب لازم را برای شرکت در مرحله شفاهی آزمون اعطای مدرک تخصصی کسب کرده‌اند.

وی گفت: سال گذشته و در شانزدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی حفظ، در مجموع ۱۱۷ حافظ از استان در این آزمون شرکت کرده‌ بودند که از این تعداد، ۲۱ نفر آقا و ۹۶ نفر بانو بودند و پس از طی آزمون کتبی، ۴۹ حافظ به مرحله شفاهی راه یافته و در نهایت، پنج حافظ موفق به اخذ مدرک شدند.

انتهای پیام
captcha