کارکنان و خانواده‌های ارتش باید افسران جنگ نرم باشند
کد خبر: 4081097
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
سرلشکر موسوی:

کارکنان و خانواده‌های ارتش باید افسران جنگ نرم باشند

فرمانده کل ارتش گفت: از دیدگاه ما همه کارکنان ارتش و خانواده‌های ایشان بایستی با افزایش سواد رسانه‌ای و شناخت آسیب‌های فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم، در مسیر مقابله با تبلیغات امپراطوری رسانه ای دشمن حرکت کنند.

فرمانده کل ارتش

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش صبح امروز، شنبه، ۵ شهریور در آخرین نشست با دانشجویان دوره ۳۲ کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد که در سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: از دیدگاه ما همه کارکنان ارتش و خانواده‌های ایشان بایستی با افزایش سواد رسانه‌ای و شناخت آسیب‌های فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم، در مسیر مقابله با تبلیغات امپراطوری رسانه‌ای دشمن حرکت کنند.

ضرورت راه‌اندازی قرارگاه جنگ‌های نوپدید

وی در خصوص اهمیت جنگ رسانه‌ای دشمن گفت: دشمن با تمام قدرت و با هزینه‌های زیاد در حوزه جنگ نرم، جنگ رسانه‌های وسیعی علیه کشور ما را طراحی و دنبال می‌کند و این امر وظیفه و تکلیف ما را در خنثی سازی توطئه شوم دشمنان صدچندان می‌کند که راه اندازی قرارگاه جنگ‌های نوپدید، فضای مجازی، فرماندهی جنگال و سایبر و ... اقداماتی در این حوزه هستند.

جنگ ترکیبی دشمن

فرمانده کل ارتش در ادامه گفت: امروز در ظاهر ما در صلح هستیم، اما جنگ امروز، جنگ ترکیبی است جنگی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی؛ هر چند، جنبه نظامی این جنگ آشکار نیست، اما نیرو‌های ما با هوشیاری کامل لحظه به لحظه دشمنان را رصد می‌کنند و ماموریت خود را در این در حوزه با دقت انجام می‌دهند.

موسوی تصریح کرد: هم اکنون به لطف پروردگار و به برکت نیروی انسانی کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر و فرهنگ سازمانی که در ارتش از آن بهره‌مند هستیم به سوی جایگاه و نقطه مطلوب در حرکت هستیم و با وجود تحریم‌ها و مشکلات، پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف در ارتش حاصل گردیده است.

بنا بر این گزارش، در این نشست دانشجویان حاضر نیز ضمن بیان دیدگاه‌ها و راهکار‌های مدنظر خود، سوالات خود را رودر رو با فرمانده کل ارتش مطرح و پاسخ را دریافت کردند.

امیر سرلشکر موسوی نیز با تاکید بر مفید بودن تداوم برگزاری این نشست‌ها در رده‌های مختلف و استقبال از دیدگاه‌های مطرح شده در این دیدار، ضمن تبیین اهداف و راهبرد‌های ارتش در حوزه‌های گوناگون در مورد موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان، با آن‌ها تبادل نظر و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام
captcha