جزئیات مرحله شفاهی آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4081030
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

جزئیات مرحله شفاهی آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ در چهارمحال‌وبختیاری

آزمون مرحله شفاهی هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در روز جمعه، 11 شهریورماه با حضور 50 حافظ راه‌یافته چهارمحال‌وبختیاری به این مرحله از آزمون در بخش بانون و آقایان برگزار می‌شود.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اعلام اینکه آزمون مرحله شفاهی هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در روز جمعه، 11 شهریورماه در شهرکرد برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آزمون رأس ساعت هشت با حضور 50 حافظ راه‌یافته استان به این مرحله از آزمون در بخش بانون و آقایان در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار تمام مراحل داوری در استان انجام می‌شود، ادامه داد: در سال‌های قبل، بخش حُسن حفظ مرحله شفاهی آزمون در استان داوری می‌شد و صوت تلاوت‌ها برای داروی شدن در بخش‌های تجوید و وقف و ابتدا و صوت و لحن به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال می‌شد، اما امسال تمامی بخش‌ها در خود استان‌ها داوری می‌شوند.

کارگر در خصوص فرایند آزمون، تصریح کرد: حافظان ابتدا در بخش حُسن حفظ داوری می‌شوند و اگر نمره قبولی بگیرند، صوت تلاوت آنان برای داوران تجوید و وقف و ابتدا که در محل آزمون مستقرند پخش می‌شود؛ کسانی هم که در بخش حُسن حفظ نمره نیاورند تلاوت آنان در بخش دوم داوری نمی‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: داوران همگی از استان دعوت شده‌اند و از میان افرادی هستند که در طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن پذیرش شده‌اند و مجوز داوری هم از سازمان تبلیغات اسلامی و هم سازمان اوقاف و امور خیریه دارند.

کارگر با تصریح اینکه بلافاصله پس از اعلام نتایج مرحله نخست طرح اعطای مدرک تخصصی حفظ، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری و مجازی در دستور کار قرار گرفت، افزود: کارگاه‌ها با همت مؤسسه قرآنی الرحمن شهرکرد برگزار شد که فضا و شرایط تشکیل این جلسات را مهیا کرد و آموزش‌های لازم به حافظان راه‌یافته به مرحله شفاهی در حوزه قرائت و حُسن حفظ و با حضور مربیان ارائه شد.

وی گفت: همچنین برخی از این حافظان دو هفته قبل در یک آزمون شبیه‌سازی شده در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی شرکت کردند و نکات لازم را برای آزمون اصلی فرا گرفتند؛ حافظانی هم که برنامه هفتگی دریافت کرده بودند در محل اداره‌کل حاضر شده و برنامه هفتگی حفظ خود را به استاد ارائه می‌دادند و اشکالات خود را برطرف می‌کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با ابراز خرسندی از واگذاری داوری این آزمون به استان‌ها که باعث تقویت جایگاه داوران و روحیه‌بخشی به شرکت‌کنندگان می‌شود، تأکید کرد: البته این نباید به معنی ساده گرفتن یا عدم سختگیری‌ها بر طبق چارچوب و دستورالعمل برگزاری آزمون تلقی شود و تأکید می‌کنم که بر حسب وظیفه سازمانی و شرعی خود، این آزمون را در سطح فاخر و به‌صورت دقیق برگزار خواهیم کرد تا کسانی که واقعاً کار کرده و مسلط هستند، مدرک تخصصی را کسب کنند.

انتهای پیام
captcha