موکب فرهنگی ماه و نمایشگاه نوشت افزار اسلامی در بیرجند برپا می‌شود
کد خبر: 4080722
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

موکب فرهنگی ماه و نمایشگاه نوشت افزار اسلامی در بیرجند برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی از برپایی موکب فرهنگی و هنری«ماه» و نمایشگاه نوشت افزار اسلامی در خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت خبر داد.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی امروز ۳ شهریورماه در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: همه ساله هفته دولت فرصتی مغتنمی برای مسئولان است که تکالیف خود را در حوزه جهاد امیدآفرینی و خدمات رسانی صادقانه به مردم بازگو کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، سرمایه اجتماعی مهمترین مولفه پیشرفت کشور دانست و افزود: حضور میلیونی مشتاقان اربعین، اردوهای راهیان نور، حضور جوانان در ایام محرم و ایام اعتکاف و حضور مردم در بزنگاه های انقلاب و راهپیمایی‌ها از مولفه‌های شکست دشمن در عرصه جنگ نرم است.

فرخنده با اشاره به سیر صعودی اخلاق و فرهنگ و پایبندی جوانان به ارزش‌ها، بیان کرد: دشمن باید فرهنگ مردم ایران اسلامی را در ایام کرونا و مواسات، انفاق، کمک مومنانه، برپایی موکب های اربعین و کمک به بازسازی عتبات عالیات بشناسند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ عنوان خدمات فرهنگی و هنری با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال در یک سال گذشته در استان اجرا شده است، گفت: افتتاح مرکز آموزشی و نگارخانه‌های  طلوع زیرکوه، وحدت درمیان، آفتاب سرایان، خورشید بشرویه، برگزاری جشنواره مد و لباس منطقه ای، دومین سوگواره شعر عاشورایی، احداث اولین موسسه انیمیشن سازی، پانزدهمین جشنواره تئاتر، سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم، برگزاری دومین جشنواره کالاهای فرهنگی، برگزاری نهمین جشنواره شعر فجر، اکران چهلمین دوره فیلم فجر و اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات شرق کشور از جمله برنامه‌های مهم در یک سال  گذشته بوده است.

فرخنده افزود: در هفته دولت امسال، خانه مطبوعات خراسان جنوبی با ۱۵۰ متر مربع زیربنا و اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی افتتاح خواهد شد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه نوشت افزار و تولیدات فرهنگی و هنری اسلامی در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه به منظور ترویج نوشت افزار ایرانی اسلامی با هدف کمک به تقویت فکری دانش آموزان و حمایت از صنف نوشت افزار استان و تولیدات بومی از روز ششم تا یازدهم شهریور ماه در سالن شماره دو حسینیه جماران بیرجند میزبان عموم مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند برای خرید لوازم التحریر، محصولات فرهنگی و مذهبی و تولیدات هویت بخش ملی، صبح‌ها ۹ الی ۱۲ و عصرها ۱۷ الی ۲۱ از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

فرخنده با اشاره به برپایی موکب فرهنگی و هنری ماه(محفل اهالی هنر) در ایام ماه صفر اشاره کرد و گفت: این موکب فرهنگی به مدت ۵ شب از روز دوشنبه هفتم تا یازدهم شهریور از ساعت از ۱۸ الی ۲۲در محل پارک شهدای گمنام واقع در خیابان پاسداران برپا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: این برنامه با ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، طرح ایتام و اکرام، اجرای سرود، تعزیه، دمام زنی، خدمات بهداشتی همراه خواهد بود و در شب آخر نیز یادواره شهدای رسانه برگزار می شود.

وی به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی مجتمع علامه فرزان اداره کل ارشاد استان با هزینه کرد ۷۷ میلیارد ریالی اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرخنده با اشاره به اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری به پروژه های فرهنگی خراسان جنوبی، تصریح کرد: در همین راستا ۲۰ میلیارد ریال به آمفی تئاتر بشرویه، ۷۰ میلیارد ریال برای مجتمع فرهنگی خوسف و ۶۵ میلیارد ریال برای مجتمع فرهنگی سرایان اختصاص یافته است. 

انتهای پیام
captcha