مجوز تشکل‌های غیرفعال خراسان‌جنوبی تمدید نمی‌شود
کد خبر: 4079087
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

مجوز تشکل‌های غیرفعال خراسان‌جنوبی تمدید نمی‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۴۲۹ تشکل غیردولتی (سازمان مردم‌نهاد) در استان ثبت شده است که همه آن‌ها فعال نبوده و مجوز تشکل‌های غیرفعال، تمدید نخواهد شد.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز ۲۷ مردادماه در دیدار منتخبان تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار کرد: جلسات زیادی برای تشکل‌های فاقد فعالیت برگزار کرده‌ایم تا مشکلات ریشه‌یابی و حل شود در غیر اینصورت مجوز آنها باطل خواهد شد.

وی بیان کرد: تشکل‌های غیردولتی خودگردان هستند و از محل اعتبارات دولتی بودجه دریافت نمی‌کنند اما باید در زمینه وظایف و مسئولیت‌های خود فعالیت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تشکل‌ها حلقه وصل میان دولت و مردم هستند، اظهار کرد: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب چارچوب و اختیارات مشخص فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: بخشی از مدیران سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیردولتی که در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و به ویژه حل آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند در این نشست حضور دارند.

طالبی با اشاره به نامگذاری ۲۲ مرداد به عنوان روز "تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی" تصریح کرد: با عنایت به اینکه مقام معظم رهبری از سال‌های گذشته تاکید داشتند برای حل مشکلات جامعه باید از ظرفیت مردم استفاده شود، خیلی از مشکلات اگر چنانچه به دست مردم حل شود آثار بهتر، هزینه کمتر و نتایج موثر در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همچنین معظم‌له بر احیای اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید داشتند و معتقد هستند مشکلات به نوعی به دست مردم حل می‌شود بنابراین باید از این ظرفیت استفاده کرد، افزود: مقام معظم رهبری بارها بر نقش مردم در حل مشکلات جامعه تأکید کرده‌اند بنابراین از ظرفیت‌های مردمی باید به خوبی استفاده شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در چند جا به جوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنها تاکید کرده‌اند که این مصداق بارزی در تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد است.

طالبی با اشاره به شاخصه‌های مهم تشکل‌های غیردولتی گفت: مردمی بودن، داوطلبانه بودن، غیر انتفاعی بودن، غیر سیاسی بودن، عام‌المنفعه بودن و خودگردان بودن از شاخصه‌های اصلی تشکل‌های مردمی به عنوان حلقه وصل بین مردم و دولت هستند که برای ضابطه‌مند بودن در قالب تشکل‌ها مجوز فعالیت گرفته‌اند؛ تشکل‌های مردمی استان در مباحث مربوط به کرونا، کمک‌های مؤمنانه و کودکان خیابانی فعالیت‌های خیلی خوبی داشته‌اند که نتایج خوبی در پی داشته است.

انتهای پیام
captcha