بهره‌گیری از ظرفیت ۱۱۰ سمن بهزیستی خراسان‌جنوبی برای درمان معتادان
کد خبر: 4078839
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
استاندار خواستار شد؛

بهره‌گیری از ظرفیت ۱۱۰ سمن بهزیستی خراسان‌جنوبی برای درمان معتادان

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از متولیان خواستاریم از ظرفیت ۱۱۰ سمن بهزیستی خراسان‌جنوبی برای درمان معتادان استفاده کنند.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، ۲۶ مردادماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: مواد مخدر و اعتیاد از موضوعات جدی کشور و استان خراسان‌جنوبی است و از مدیران انتظار می‌رود به این مهم به صرف وظایف اداری اکتفا نکنند و از متولیان خواستاریم از ظرفیت ۱۱۰ سمن بهزیستی استان برای درمان معتادان استفاده کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نگاه به موضوع مواد مخدر باید تغییر کند، بیان کرد: باید برای مبارزه با این پدیده شوم و خانمان‌سوز کار و حرکت جهادی و انقلابی داشته باشیم و در این زمینه بیشتر وقت و انرژی بگذاریم.

وی با بیان اینکه نباید در این حوزه به وظایف خود توقف کنیم بلکه باید فراتر از این وظایف اقدامات جهادی انجام شود چون اگر جلوی پیشرفت مواد مخدر گرفته شود به نفع کشور است، تصریح کرد: در خصوص کشت شاهدانه در برخی از مناطق استان، برای ما ملاک دستورالعمل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است و باید از کشت این محصول جلوگیری و مزارع آن امحاء شود.

قناعت به ضرورت ایجاد مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در استان اشاره و تصریح کرد: به علت ضعف اداری هنوز این مرکز در استان راه‌اندازی نشده است، چراکه نگاه انقلابی و جهادی در این حوزه حاکم نیست.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به عدم اجرای مصوبه جلسه قبل مبنی بر اینکه ساختمان اداره‌کل استاندارد در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ قرار گیرد، یادآور شد: باید هر چه سریعتر این مصوبه تعیین تکلیف و اجرایی شود.

قناعت ضمن تأکید بر نظارت جدی‌تر بر ۸۶ مرکز درمان و ترک اعتیاد استان درخواست کرد گزارشی از عملکرد این مراکز در جلسه آینده شورای مبارزه با مواد مخدر ارائه شود.

انتهای پیام
captcha