ضرورت شبکه‌سازی رسانه‌ای برای معرفی فعالان قرآنی
کد خبر: 4078131
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

ضرورت شبکه‌سازی رسانه‌ای برای معرفی فعالان قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌ با بیان اینکه برای موفق شدن در کار و محدود ندیدن کار خود در حوزه رسانه باید در حوزه قرآن شبکه‌سازی صورت گیرد، گفت: در سوژه‌یابی و پرداختن به سوژه باید به‌صورت جدی کار کرد، چراکه گاهی شخصیت‌های خوب قرآنی حتی در استان شناخته شده نیستند.

بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌ از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی‌، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌، امروز، 24 مردادماه در بازدید از دفتر خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خراسان‌جنوبی به‌مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: هرچند یک روز به بهانه شهادت شهید صارمی به نام روز خبرنگار نامیده شده است، اما معتقدیم هر روز، روز خبرنگار است، چراکه این شغل رسالت مهمی دارد.

وی با بیان اینکه به‌دلیل اینکه زحمات و فعالیت‌های اصحاب رسانه بیشتر دیده شود یک روز به این نام نامگذاری شده است در صورتی که محدود به زمان خاصی نیست، افزود: کاری که خبرنگار انجام می‌دهد حفظ و احیای دو امانت پیامبر(ص) یعنی قرآن و عترت است.

رضایی با بیان اینکه اگر اندیشه ناب قرآن به‌خوبی بین مردم نشر و توسعه یابد، شاهد اتفاقات مهم‌تری خواهیم بود، تصریح کرد: خبرنگاری شغل مقدسی است که نمی‌توان برای آن قیمت‌گذاری کرد و وقتی در راستای اهداف خاص این کار انجام شود، بسیاری اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه قداست کار خبرنگاران خبرگزاری قرآن که خادمان این کتاب شریف هستند، بسیار بیشتر است، اظهار کرد: مشترکات زیادی در حوزه فعالیت خبرگزاری ایکنا و سازمان تبلیغات اسلامی داریم که امیدواریم به طرح و برنامه‌های وسیع‌تری منجر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌ بیان کرد: باید تمام تلاش ما در عصر حاضر برای این باشد که بتوانیم نسل جوان را با قرآن آشناتر کنیم چراکه امروز به‌صورت شبانه‌روزی مورد حمله و هجمه دشمنان قرار دارند، بنابراین باید تلاش خود را برای پیوند نسل جوان با قرآن به‌کار گیریم.

رضایی ادامه داد: دشمن همواره به‌دنبال بمباران اندیشه ایرانی است، اما ما می‌توانیم با سلاح قرآن در مقابل دشمن بایستیم؛ حرکت‌های ما در این حوزه نباید فقط پدافندی باشد بلکه در واقع با سلاح محکم و استواری که داریم باید حرکت آفندی نیز داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌ از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) بازدید کرد

وی با بیان اینکه برای موفق شدن در کار و محدود ندیدن کار خود باید در حوزه قرآن شبکه‌سازی صورت گیرد، افزود: تاکنون ۱۹ سال از عمر خبرگزاری بین المللی قرآن می‌گذرد و در این مدت آنقدر به زیبایی کار کرده که در سال ۹۱ خبرگزاری بین‌المللی می‌شود؛ این امر آثار و برکات خوبی داشته و اکنون قرآن و اندیشه قرآن با ۲۱ زبان زنده دنیا ترویج می‌شود.

رضایی با بیان اینکه در پی بین‌المللی شدن باید تلاش مضاعف را برای خوش درخشیدن ادامه داد که لازمه این کار شبکه‌سازی است، ادامه داد: لازم است بانک جامع فعالان قرآنی شکل بگیرد و این بانک قرآنی در خدمت جامعه قرآنی یعنی تمام جامعه مسلمان قرار گیرد که این امر کمک بسزایی در ادامه راه خبرگزاری ایکنا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیتی در ادارات و نهادهای قرآنی موجود است که می‌توان از این ظرفیت‌ها به‌خوبی بهره برد، تصریح کرد: باید در سوژه‌یابی و پرداختن به سوژه به‌صورت جدی کار کرد، چراکه گاهی شخصیت‌های خوب قرآنی حتی در استان شناخته شده نیستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌ با بیان اینکه لازم است شخصیت‌های قرآنی کشور شناسایی و سبک زندگی آنان معرفی شود، اظهار کرد: امنیت جامعه با نواخته شدن نوای قرآن در هر خانه تضمین خواهد شد.

رضایی با اشاره به تشکیل انقلاب قرآنی در برخی شهرستان‌های استان بر معرفی شخصیت‌های قرآنی به جوانان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: معرفی کارهای خاص و با خلاقیت قرآنی در این زمینه می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) به‌عنوان قهرمانان عاشورا پیام کربلا را در شهر شام منتشر کردند و خبرنگاران نیز همین تأثیر را دارند، چراکه با نشر یک خبر می‌توان شاهد تحول بزرگ در جامعه بود.

مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به هم پوشانی اهداف فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی و جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: وابستگی خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی به فعالیت‌های دانشجویی باعث ارتباط بین دانشگاه و بدنه این خبرگزاری‌ها شده و این امر به پویایی آن‌ها کمک کرده است.

مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

وی با بیان اینکه حقیقت این است که اگر هر نهاد صرفا نگاه بخشی داشته باشد بسیاری از اهداف محقق نخواهد شد، افزود: اکنون نیاز به هم‌فکری و هماهنگی‌های بیشتری بین نهادها وجود دارد تا کارها مؤثرتر انجام شود.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل در عصر امروز رسانه موضوع زمان است، تصریح کرد: ابزارهایی که رسانه‌های معاند در اختیار دارند بسیار بیشتر و متنوع‌تر بوده و اکنون در این فضا باید با درنظر گرفتن بعد سرعت، صرفا از انتشار متن‌های طولانی خبر فاصله گرفته و به سمت امکانات دیگر چون عکس نوشته و تولید محتوا حرکت کنیم.

ابراهیمی با تأکید بر ارائه فرم‌های مختلف از محتوای هدفمند در رسانه‌ها، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به نیاز روز اتاق فکرهایی در خبرگزاری ایکنا شکل گرفته که در آن با توجه به اقتضائات و نیاز روز امکانات جدیدی به خدمت گرفته شده است.

تشکیل بانک جامع نخبگان قرآنی

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر ایکنا و مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: اکنون نیاز مخاطب در بحث فضای مجازی پررنگ‌تر دیده می‌شود، اما حوزه قرآنی و دین در این بخش هنوز کم‌رنگ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌ در بازدید از خبرگزاری بین المللی قرآن

وی با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا در بحث تولید محتوای دینی با نظم و قانونمندتر عمل کرده و امیدواریم بتوانیم همکاری‌های مشترکی داشته باشیم، تصریح کرد: برگزاری تورهای قرآنی و تعیین یک روز از هفته برای معرفی مؤسسات قرآنی از پیشنهادات این مجموعه است.

سردبیر ایکنای خراسان‌جنوبی از برگزاری نشست‌های تخصصی در خبرگزاری ایکنا و اجرای اولین دوره تربیت خبرنگار قرآنی گفت و یادآور شد: آمادگی انعقاد طرح و تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامی را برای معرفی مؤسسات و شخصیت‌های قرآنی داریم.

انتهای پیام
captcha