عدم توجه به کادرسازی نیروها؛ ضعف مهم دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 4078118
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

عدم توجه به کادرسازی نیروها؛ ضعف مهم دستگاه‌های اجرایی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: یکی از ضعف‌های ادارات و سازمان‌های استان، توجه نکردن به کادرسازی نیرو است که باید در اولویت این دستگاه‌ها قرار گیرد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز ۲۳ مردادماه در همایش بزرگداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، اظهار کرد: خراسان جنوبی به لحاظ تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی و فعالیت آنها در رتبه چهارم کشور قرار دارد که این امر نشان‌دهنده فرهنگ غنی، شور و علاقه مردم منطقه به امور داوطلبانه و خیرخواهانه است.

وی فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد را یکی از مهمترین معیارهای توسعه اجتماعی هر منطقه دانست که از آن به عنوان سرمایه‌ اجتماعی یاد می‌شود، گفت: اگر مشارکت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی نباشد بار مضاعفی بر دوش دستگاه‌های اجرایی و دولت قرار می‌گیرد.

استاندار  خراسان جنوبی با اشاره به کمک سازمان‌ها و تشکل‌های غیردولتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دولت و خدمت رسانی به مردم در حوادث غیرمرقبه، یادآور شد: اولین اندیشه توسعه مشارکت اجتماعی بعد از انقلاب توسط امام راحل با تشکیل بسیج مستضعفین آغاز شده است.

قناعت با بیان اینکه بسیج مستضعفین نهادی فعال در مشارکت اجتماعی مردم کشور است، خاطرنشان کرد: اقدام سمن‌ها در سطح جامعه برای حل مشکلات نیز بسیجی‌وار، داوطلبانه و خیرخواهانه است.

استاندار خراسان جنوبی از تشکل‌های غیردولتی خواست به تلاش های خود جهت اقناع مردم برای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها ادامه دهند و افزود: اجرای این طرح دولت بسیار سخت و مشکل است، به گونه‌ای که حتی برخی مسئولان شانه خالی کردند در حالی که بسیاری از اقتصاددان‌ها و صاحبنظران کشور نسبت به اجرای آن موافق هستند و همراهی دارند.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از کارهای ارزشمند و خوب دولت سیزدهم به منظور خانه‌دار شدن مردم در حال اجرا است و برای کمتر کردن سهم آورده متقاضی در حال پیگیری هستیم، تصریح کرد: انتظار است سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها به اولویت‌های مهم استان از جمله راه‌آهن، راه، آب و بهداشت و درمان به دور از منافع سیاسی توجه ویژه داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر استقلال سمن‌ها و تشکل‌های استان، یادآور شد: سمن‌ها و تشکل‌ها سربازان نظام‌ و ولایت هستند نه سرباز گروه یا جناح خاص، بنابراین باید در منافع ملی و استان استقلال خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی با سمن‌ها تعامل ندارند که هم‌افزایی و تعامل بین آنها ضروری است، افزود: برای رفع موانع قانونی سمن‌ها و تشکل‌ها از معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری می‌خواهیم به‌طور ویژه ورود کند، از طرفی فعالان این سازمان‌ها باید ارتباطات و تعاملات خود را با دفتر امور اجتماعی استانداری بیشتر کنند.

گفتنی است؛ در این نشست از ۲۰ سازمان مردم‌نهاد و تشکل خراسان جنوبی با حضور استاندار تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha