130 متقاضی عضویت در صندوق بیمه اجتماعی از سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4077731
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
پورموسوی خبر داد:

130 متقاضی عضویت در صندوق بیمه اجتماعی از سیستان و بلوچستان

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون 130 نفر از مربیان، متقاضی عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بودند که به اتحادیه کشوری مؤسسات معرفی شدند.

سيدمهدی‌ پور‌موسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستانسيدمهدی‌ پور‌موسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا درباره میزان مربیان متقاضی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: تاکنون 130 نفر از مربیان متقاضی عضویت در این صندوق بودند که به اتحادیه کشوری مؤسسات به عنوان کارگزار تهران معرفی شدند.

وی ادامه داد: البته سایر مربیان و کادرهای اجرایی مؤسسات تا پایان امسال فرصت دارند، تقاضای خود را به اتحادیه قرآنی استان اعلام و سپس نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

پورموسوی سپس به هماهنگی اختصاص تسهیلات به جلسات خانگی قرآن به عنوان مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: جلسات خانگی سطح استان به منظور تجهیز کلاس و تقویت برنامه آموزشی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. این جلسات در صورتی که در سامانه اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده باشند و سپس اتحادیه استان، فعالیت این جلسات را مورد بررسی قرار داده و تأیید کند و بازدیدهای لازم انجام شود، می‌توانند متقاضی دریافت این تسهیلات باشند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این جلسات خانگی به نهاد واگذارکننده معرفی می‌شود و در نوبت پرداخت قرار می‌گیرند، درباره نخستین بازه زمانی پرداخت این تسهیلات، بیان کرد: طی جلسه با امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پس از تأییدهای لازم و تکمیل مدارک، پرداخت‌ها انجام خواهد شد.

وی درباره سایر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی مؤسسات قرآنی سطح استان اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزش عمومی چون روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و حفظ قرآن ویژه گروه‌های مختلف سنی و برپایی مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و جلسات خانگی قرآن از جمله برنامه‌های این ایام بخش مردمی ـ قرآنی در سطح استان بود.

انتهای پیام
captcha