بررسی مشکلات رسانه‌ای با حضور استاندار خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4077500
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵

بررسی مشکلات رسانه‌ای با حضور استاندار خراسان‌جنوبی

راه اندازی دانشکده خبر، اقتصادی کردن رسانه و توجه به مشکلات مسکن و معیشت خبرنگاران از مهم‌ترین مواردی بود که در نشست چندین ساعته اصحاب رسانه با استاندار خراسان جنوبی مطرح شد.

دیدار استاندار خراسان‌جنوبی با رسانه هابه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سجاد رضایی، مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی، امروز پنج شنبه ۲۰ مرداد در نشست استاندار خراسان جنوبی با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط شوند.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «کار تبلیغاتی کار مهمی است؛ ما در این زمینه ضعف داریم؛ در زمینه‌ی کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم»، افزود: اینجاست که اهمیت جهاد تبیین در مواجهه با رسانه‌های معاند در جنگ تبلیغاتی مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر نگاه کلان مدیریتی در کشور از نگاه معطوف به غرب به تکیه بر توان داخلی و ظرفیت اقتصاد مقاومتی، تمام رویکرد دستگاه استکباری از حوزه سیاسی، امنیتی و اقتصادی به حوزه رسانه ای و تبیین و جهت دهی افکار عمومی معطوف شده است.

رضایی با بیان اینکه دشمن مبالغ هنگفتی هزینه می‌کند تا بتواند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی را در اختیار بگیرد، تصریح کرد: امروز رویکرد رسانه‌های ملی و استانی ما نیز نسبت به سال گذشته تغییر کرده و این نیازمند حساسیت زدایی و فضای انگیزشی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بر تبیین شرایط فعلی کشور و استان برای خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها، بیان کرد: گاهی مشاهده می‌شود مدیری در جریان مشکلات است اما وقتی رسانه وارد میدان می‌شود شرایط و مشکلات را نمی‌بیند و این عدم تفاهم باعث انتقال نادرست شرایط و اطلاعات می‌شود.

رضایی از تشکیل قرارگاه رسانه در استان خبر داد و گفت: طبق خواسته فرمانده سپاه استان مقرر شده مدیران دستگاه‌های اجرایی با مدیران رسانه‌ها دیدار داشته باشند و شرایط را توضیح دهند تا رسانه‌ها برای حل مشکلات کمک کنند.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی بر ضرورت پشتیبانی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: رسانه‌های داخلی باید بیان کننده خدمات نظام و مطالبه گر برای حل مشکلات کشور و مردم باشند.

وی با اشاره به لزوم پیوست رسانه‌ای در دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: رسانه خارجی اینترنشنال سالانه ۵۰ میلیون دلار، بی بی سی فارسی ۱۸ میلیون دلار و سایر رسانه نیز به همین نحو در بحث رسانه هزینه می کنند لذا دستگاه های اجرایی ما هم می طلبد در راستای حمایت از خبرنگاران که در خط مقدم جهاد تبیین فعالیت دارند، هزینه کنند.

رضایی به اهمیت توجه به حوزه اقتصاد رسانه اشاره و تصریح کرد: تاکنون در این زمینه در خراسان جنوبی کاری انجام نشده است در حالی که با برخی از تدابیر استانی می‌توانیم اقداماتی در داخل استان داشته باشیم.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی در خصوص مردمی سازی جهاد تبیین و توانمندسازی آنان در این زمینه، گفت: در بحث مردمی سازی درخواست این است که فعالان فضای مجازی و رسانه ای را هم در صنف اهالی رسانه و خبرنگاران بیاوریم.

وی افزود: در بحث توانمندسازی نیز درخواست می‌شود که از بستر آموزشی که در بسیج رسانه استان فراهم است برای آموزش خبرنگاران و فعالان فضای مجازی استفاده شود که در برخی از شهرستان‌ها این اقدام صورت گرفته است.

رضایی خواستار راه اندازی دانشکده خبر در استان شد و افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی مهد پدر علم ارتباطات است با راه اندازی دانشکده خبر در استان شاهد اتفاقات خوبی در بحث توانمندسازی خبرنگاران خواهیم بود.

افتتاح ساختمان خانه مطبوعات 

سمانه سالاری، مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی از افتتاح ساختمان خانه مطبوعات خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت در سال جاری خبر داد و خواستار راه اندازی موزه مطبوعات در بیرجند شد.

وی افزود: خانه‌های مطبوعات و رسانه در سراسر کشور هیچ بودجه خاصی را ندارند که طی سال برای اهداف خود بتوانند برنامه ریزی کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه‌های خانه مطبوعات به صورت تفاهم نامه‌ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا می‌شود و برای اهداف خود نمی‌توانیم برنامه ریزی بلندمدتی داشته باشیم.

توجه به خبرنگاران توانیاب، توجه به عکاسان خبری و تامین تجهیزات عکاسی، درنظرگرفتن تدابیری برای حضور به موقع اصحاب رسانه‌ در مواقع بحران در محل حادثه و توجه به امکانات رفاهی خبرنگاران از جمله مهم ترین مواردی بود که در نشست بیش از سه ساعته مطرح شد.

انتهای پیام
captcha