وصیت‌نامه شهدای دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری و چاپ می‌شود
کد خبر: 4077491
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

وصیت‌نامه شهدای دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری و چاپ می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید لرستان با بیان اینکه آمار آزادگان شاغل و بازنشسته لرستان ۸۴۳ نفر است، گفت: وصیت‌نامه شهدا از مجموعه دستگاه‌های اجرایی نیز جمع‌آوری و به عنوان کتاب چاپ خواهد شد که به عنوان آثار ماندگار ثبت شوند.

حجت الاسلام هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت ‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان امروز، ۲۰ مرداد در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان با بیان اینکه بحث ورود آزدگان امری مهم در بحث ترویج است، افزود: آزادگان در کشور ذخیره‌ای خاص هستند و به عنوان الماس‌های درخشان از آنان یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان لرستان ۸۴۳ نفر از آزادگان شاغل و بازنشسته هستند و  خرم‌آباد با ۲۷۱ نفر و بروجرد با ۲۱۰ نفر بیشترین آمار آزادگان را دارا هستند، اضافه کرد: حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی در بحث تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته ضروری است .

هاشمی اختصاص خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته و هفته آینده به آزادگان و استفاده از ظرفیت‌های بنیاد شهید و حفظ آثار در این راستا را ضروری خواند و اظهار کرد: جلسات اداری که در دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود،  هر دستگاه به نام شهید همان اداره و یا شهدایی که وابسته به آن اداره هستند، برگزار شود و این فرهنگ در استان نهادینه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: وصیت‌نامه شهدا از مجموعه دستگاه‌های اجرایی  نیز جمع‌آوری و به عنوان کتاب چاپ خواهد شد که به عنوان آثار ماندگار ثبت شوند.

رضا رحیمی‌نسب، دبیر شورای مشاوران وزراء و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور نیز در این جلسه، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از زمان حادثه کربلا نسل به نسل به ما رسیده است و ما هم وظیفه داریم با ترویج آن به تبعیت از حصرت زینب‌کبری(س) این مسیر را به درستی ادامه دهیم.

وی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه تمامی مسئولان دانست و گفت: شهدا و ایثارگران برگردن تک تک ما حق دارند و نیاز است در شأن آنها، احترام و تکریم شوند.

رحیمی‌نسب با بیان اینکه دولت به صورت جد پای کار آمده است تا مشکلات این قشر معظم را حل کند، اضافه کرد: دولت سیزدهم سه مسیرِ خدمت به ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مردمی کردن و استفاده از ظرفیت‌های ایثارگران را برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به آنها ترسیم کرده است.

دبیر شورای مشاوران وزراء و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور ادامه داد: ارائه خدمت به ایثارگران نباید به شعار ختم شود بلکه باید اجرایی و عملیاتی شود و مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده دارند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در این جلسه با تسلیت ایام ماه محرم، شهادت اباعبدالله حسین(ع) را نمونه بارز گذشت و فداکاری دانست و گفت: مبنای شکل گیری انقلاب اسلامی، واقعه عاشوراست و ارج نهادن به خانواده شهداء و ایثارگران و حل مشکلات آنها محور اصلی برنامه‌های استانداری لرستان در ارتباط با این خانواده‌هاست.

انتهای پیام
captcha