تعالی ایران، جز در سایه اطلاع رسانی درست و منصفانه رقم نمی‌خورد
کد خبر: 4077477
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

تعالی ایران، جز در سایه اطلاع رسانی درست و منصفانه رقم نمی‌خورد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تعالی ایران اسلامی جز در سایه اطلاع رسانی درست و منصفانه به دست نخواهد آمد.

دیدار استاندار خراسان جنوبی با  اصحاب رسانهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۰ مرداد در نشست خبرنگاران با استاندار که به مناسبت هفته خبرنگار رقم خورد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دیپلمات ایران در حادثه مزار شریف به ویژه شهیدان ناصری و صارمی، بیان کرد: خبرنگاران با روایت درست و بیان دقیق حقایق و کارها، در حال جهاد تبیین هستند.

وی تصریح کرد: بدون تبیین حقایق، افکار عمومی در ظلمت و فضای غبارآلود باقی خواهد ماند و دشمن از این فرصت سوء استفاده خواهد کرد.

به گفته وی؛ بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف نماید در واقع اراده و بازوی مردم را به سمت گمراهی کشانده است.

استاندار با اشاره به حدیث مولای متقیان علی(ع) که خدا را در جهاد با جان و مال و زبان یاری کنید، گفت: جهاد با زبان در مسیر الهی، در واقع همان جهاد تبیینی است که حضرت آق(حفظه الله) به آن تأکید دارند.

قناعت با بیان این که در حال حاضر در شرایط بسیار خاصی قرار داریم که جنگ تفسیرهاست، اظهار کرد: اگر در این جنگ روایت ها، درست اقدام و تبیین نکنیم، همه چیز به نفع دشمن رقم می خورد و چنین می شود که افرادی مثل رئیسعلی دلواری یاغی و سرکش و گروهک‌های تروریستی افرادی مدافع انسانیت معرفی می‌شوند.

وی به مقایسه جامعه رسانه در نظام جمهوری اسلامی و خبرنگاران و رسانه های غربی پرداخت و گفت: خبرنگاران ما با قلم هایی که می زنند و مواضعی که می گیرند، بر اساس تعالیم دینی است و لذا رسانه های ما به دنبال بیان حقاق و آشکارسازی درست رخدادها هستند اما خبرنگاران غربی برای فریب مردم و انحراف افکار عمومی تلاش می‌کنند.

به گفته وی؛ خبرنگار در نظام جمهوری اسلامی، ساحتی مقدس دارد اما در غرب، ابزاری برای کنترل کشورها و غارت اموال و دارایی های کشورهای مظلوم است.

استاندار یادآور شد: سود و منفعت نظام سلطه با وجود خوی جهانخواری و رفتار غیرانسانی که دارد، در ناوهای هواپیمابر و سربازان و نیروهای نظامی نیست بلکه از رسانه هایی است که در اختیار دارد.

وی تأکید کرد: برخلاف آن چه در ظاهر دیده می شود که فضا آزاد است و هیچ کس از زدن هیچ حرفی هراسی ندارد، واقعیت آن است که کارها در باطن به گونه ای مدیریت می شود که آن چه را تمایل دارند به مردم منتقل می کنند.

به گفته وی؛ در نظام جمهوری اسلامی، ما هیچ حرف محرمانه ای نداریم و آزادی بیان کامل وجود دارد، لذا باید این فضا به گونه ای مدیریت شود که به سمت مصالح کشور و استان پیش برود نه منافع فرد یا مجموعه ای خاص.

استاندار با اشاره به تلاقی این مناسبت با ایام محرم، تصریح کرد: حضرت زینب(س) با سخنان کوبنده خود در بارگاه یزید به تبیین حقایق کربلا پرداخت و نگذاشت یزیدیان آن گونه که می‌خواهند، رخداد کربلا را تفسیر کنند.

قناعت با اشاره به تلاش‌های مردم و تحمل فشارهای اقتصادی در 43 سال گذشته، تصریح کرد: الان که کشور رو به پیشرفت است و به فصل خوشه چینی رسیده ایم، اگر درست اقدام نکنیم، دشمن از فرصت استفاده کرده و بهره کافی را می برد.

وی ادامه داد: در این شرایط که امپراتوری رسانه ای غرب با فریب و نیرنگ، در حال فضاسازی برای ناامیدکردن مردم است، وظیفه ماست که با روشنگری این اقدامات فریبکارانه را خنثی کنیم.

به گفته وی؛ در این شرایط ما می توانیم نقادی کنیم اما نباید اسمی از یأس و ناامیدی ببریم و چنانچه به سدی برمی خوریم، باید برای برداشتنش تلاش کنیم.

استاندار به اقدام دولت در طرح جراحی اقتصادی اشاره کرد و گفت: در حالی که از سال 92 ما مدام شاهد کاهش ارزش پول ملی بودیم، اما در فروردین امسال این سرعت کاهش ارزش پول ملی متوقف گشت که نشان دهنده اقدامات خوب دولت و نتایج مثبت ریل گذاری های جدید است.

گفتنی است؛ در این نشست که سه ساعت و نیم به طول انجامید و با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مطالبات رسانه ها همراه بود، 20 نفر از خبرنگاران به ارائه مسایل و مشکلات حوزه رسانه‌ای استان پرداختند.

انتهای پیام
captcha