تبعیت از ولایت؛ تنها راه حفظ جایگاه ایران اسلامی
کد خبر: 4077366
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

تبعیت از ولایت؛ تنها راه حفظ جایگاه ایران اسلامی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تبعیت از مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شاه کلید و تنها راه حفظ اقتدار و جایگاه ایران اسلامی است.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۱۹ مردادماه در همایش سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح در استان اظهار کرد: مسیر روشن در خط امام بودن و تبعیت از رهبری، عقلاً و منطقاً، صحیح ترین راه رسیدن به امام زمان(عج) است؛ باب ولایت که حفظ شود، ما هرگز شرمنده شهدا نخواهیم بود.

استاندار ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، از چرایی اطلاق واژه باب الحوائج برای نام شخصیت بزرگوار حضرت علی اصغر(ع)، امام موسی کاظم(ع) و حضرت ابالفضل(س) وام گرفت و صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: آن چه باعث شد قمر بنی هاشم(س) باب الحوائج شود، مهم‌تر از پشت پازدن به دنیا، جوانمردی و بصیرت عمیق، بودن در رکاب امام حسین(ع) و تابعیت محض و بی چون و چرا از ایشان بود. 

قناعت یادآور شد: حضرت عباس(س) در شرایطی تابع محض امام حسین(ع) بود و روی حرف ایشان حرفی نمی زد که خیلی ها، تصمیم ایشان برای سفر به کوفه را مورد سؤال قرار داده بودند و نقد می‌کردند.

وی به مقایسه شرایط آن روزها با وضعیت موجود پرداخت و گفت: اگر آن زمان طلحه و زبیری بودند که جنگیدند، امروز هم سران فتنه ای هستند که به خاطر بصیرت لازم نداشتن و خارج شدن از تابعیت ولایت، از قطار در حال حرکت انقلاب پیاده شده‌اند.

استاندار با اشاره به حدیث نبوی(ص)، تعدد فتنه را عامل مشخص شدن ضمیر و درون گروه های مرجع و خواص و نیز نزدیکتر شدن به دوران ظهور منجی عنوان کرد و تصریح نمود: این که مدام در اقصی نقاط دنیا شاهد بروز اتفاقات بیشماری هستیم، نشان می دهد نظام و کشور اسلامی ما به رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سکان دار مقدمات حضور حضرت حجت(عج) است.

قناعت با بیان این که جهان در حال تلاطم است، از بلوک بندی کشورهای شرق و غرب دنیا به عنوان یکی از مهمترین اتفاقات یاد کرد و اظهار داشت: با وجود اتفاقاتی که این روزها شاهدیم و بنا به پیش بینی هایی که صاحبنظران ارائه می کنند، در 6 ماهه دوم امسال درگیری شدیدی بین روسیه و چین در یک سو و امریکا و اتحادیه اروپا در دیگر سوی رخ خواهد داد و نزاعی هم بین خود اروپایی‌ها در زمینه انرژی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این روزها مباحث انرژی و امنیت غذایی، مهمترین موضوعات روز دنیا هستند، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که با این همه رشادت و تلاش و جبهه رفتن و امام زمان(عج) را صدا کردن، در لحظات آخر کم نیاوریم و از قافله عقب نمانیم.

قناعت با تأکید بر این که برای کم نیاوردن در مسیر امام زمان(عج) شاخص‌ها و ویژگی‌هایی مشخص شده، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این شاخصه ها، پناه بردن ما به اهل بیت ععصمت و طهارت (ع) و بودن در خط شهدا و تبعیت از نائب برحق امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

وی ادامه داد: ما باید خدا را شاکر باشیم که در کشوری زندگی می کنیم که رهبری آن را حکیمی فرزانه و یک روحانی شیعه مدیر و مدبر به عهده دارد، کسی که معصوم نیست اما هرگز در دوره مدیریت خود، خطای استراتژیکی مرتکب نشده است.

به گفته وی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) سربزنگاه‌ها و در شرایط بسیار خاص و حساس، تصمیمات کلیدی و اساسی گرفته اند که اگر با کوچکترین اشتباهی همراه بود، جهان اسلام را چند صد سال به عقب می‌راند.

استاندار با ذکر این نکته که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری(حفظه الله) آنجا که باید، جنگیدیم و آن جا که لازم نبود، نجنگیدیم، گفت: در حالی که برخی سیاسیون و گروه‌های مرجع، در زمان جنگ طالبان با افغانستان در دو دهه قبل، و یا در زمان حمله صدام به کویت، اصرار بر ایستادن در مقابل آمریکا را داشتند، ما نجنگیدیم و نتایج درستش را شاهد بودیم.

قناعت با تأکید بر این که نتیجه تصمیمات درست رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی) اقتدار امروزه جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اگر روزی جهانیان به این که ایران قصد داشت ماهواره به فضا بفرستد و موشک بسازد، می‌خندیدند، امروز از پهبادهای جمهوری اسلامی ایران، نگران هستند.

وی با بیان این که امروز نیروهای مسلح ما به اوج اقتدار خود رسیده، اظهار کرد: امنیت پایدار کشور را مرهون پیشرفت هایی هستیم که در حوزه ارتش و نیروهای مسلح رخ داده است و این که ابرقدرت شرق در مقابل ولی امر مسلمین جهان، زانو می‌زند نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی و جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در دنیاست.

انتهای پیام
captcha