هشدار سطح زرد هواشناسی در لرستان
کد خبر: 4077090
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

هشدار سطح زرد هواشناسی در لرستان

اداره کل هواشناسی لرستان برای تداوم گرما و حاکمیت شرایط ناپایدار در برخی شهرهای استان هشدار زرد صادر کرد .

هشدار سطح زرد هواشناسی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، اداره کل هواشناسی لرستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زمان شروع موج گرما از امروز سه‎شنبه، ۱۸ مرداد تا شنبه ۲۲ مردادماه در همه نقاط استان لرستان پیش‌بینی شده است.

بر این اساس همه مناطق استان تحت‌تاثیر افزایش دما قرار خواهند گرفت لذا صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از تردد‌های غیر ضروری در ساعات ظهر جهت جلوگیری از گرمازدگی، خودداری از روشن‌کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها توصیه شده است.

همچنین اداره کل هواشناسی لرستان برای حاکمیت شرایط ناپایدار در استان نیز هشدار سطح زرد صادر کرد، زمان شروع این شرایط از امروز سه‌شنبه تا پایان روز پنج‌شنبه، ۲۰ مرداد ماه اعلام شده است.

این شرایط نیز با مخاطراتی همچون ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و وقوع تندباد‌های لحظه‌ای، احتمال تگرگ، خیزش گردوغبار به‌ویژه در نقاطی از استان به‌ویژه جنوب شرق و شرق استان همراه خواهد بود.

اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، در برخی نقاط جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی دور از انتظار نیست.

اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، احتیاط لازم هنگام تردد جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جمع‌آوری محصولات زراعی و سایر اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع خسارات احتمالی توصیه شده است کمااینکه ناپایداری‌های ذکر شده در ساعات بعدازظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام
captcha